| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Belagat: Beyan-Bediî | ADB 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET BOSTANCI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Arap Dili ve Belagatı alanında yüksek lisans yapan öğrencilerin belagatın meani bölümünü tanımalarını sağlamak |
| Dersin İçeriği | Beyan ilmi, Teşbih, Mecaz-ı lugavi, İstiare çeşitleri, Mecaz-ı mürsel, Kinaye, Cinas, iktibas, seci, Tevriye, tıbak, mukabele, Husn-u talil, Uslubul-hakim, Klasik Arap Edebiyatından örnek metinler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Compares between literal meaning and metaphor | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Explains the kind of metaphor | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Explains the Macaz al-mursal | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Gives some examples for relevance which in the the Macaz al-mursal | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 5 | Explains the metonymy | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Counts the major literary arts | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Beyan ilmi | |
| 2 | Teşbihin rükünleri | |
| 3 | Teşbihin kısımları | |
| 4 | Temsili teşbih | |
| 5 | Maklub teşbih | |
| 6 | Teşbihin maksatları | |
| 7 | Mecaz-ı lugavi | |
| 8 | İstiare çeşitleri | |
| 9 | Mecaz-ı mürsel | |
| 10 | Kinaye | |
| 11 | Cinas, iktibas, seci | |
| 12 | Tevriye, tıbak, mukabele | |
| 13 | Husn-u talil | |
| 14 | Uslubul-hakim |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Abdülkahir el-Cürcânî, Delâilül-icâz, Kahire 1992 Abdülkahir el-Cürcânî, Esrârül-Belâğa, Kahire 1991 el-Hatîb el-Kazvînî, el-Îzâh fî ulûmil-belâğa, Beyrut 1980 Ahmed Mustafa el-Merâğî, Ulûmul-belâğa, Beyrut 1984 Ali el-Cârim ve Mustafa Emîn, el-Belâğatül-vâdıha, İstanbul 1996 Nusreddin Bolelli, Belâgat, İstanbul 2000 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Compares between literal meaning and metaphor | 2 |
| 2 | Explains the kind of metaphor | 2 |
| 3 | Explains the Macaz al-mursal | 2 |
| 4 | Gives some examples for relevance which in the the Macaz al-mursal | 2 |
| 5 | Explains the metonymy | 2 |
| 6 | Counts the major literary arts | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||