Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yapay Zeka Destekli Reklam Tasarımı ITM 043 0 3 + 2 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MUHAMMET OĞUZ HAN ŞİMŞEK
Dersi Verenler SAİME UYSAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin yapay zeka teknolojileriyle desteklenen reklam tasarımı süreçlerini teorik ve uygulamalı düzeyde kavramalarını sağlamaktır. Öğrenciler; dijital mecralar için yaratıcı ve etkili içerikler üretebilecek, temel düzeyde reklam tasarımları oluşturabilecek ve bu içerikleri yapay zeka araçlarıyla destekleyerek profesyonel projeler geliştirebilecek donanıma sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, öğrenciler teoride yaratıcı düşünme, hikaye anlatımı ve reklam modelleri üzerine bilgi sahibi olacak; uygulamalı olarak ise yapay zeka destekli görsel üretim, video oluşturma, ses tasarımı ve kurgu yaparak sektörel düzeyde reklam içeriği geliştireceklerdir. Dönem sonunda öğrenciler, tüm bu becerileri birleştirerek kendi reklam filmlerini üretecek ve sunacaklardır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yapay zekanın reklamcılıkta sunduğu olanakları ve güncel uygulama alanlarını tanımlayabilecek
2 Yapay zeka destekli senaryo, afiş, video, ses ve müzik tasarımı gerçekleştirebilecek
3 Hikaye anlatıcılığı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek senaryo yazabilecek
4 Reklam kurgusunda anlam yaratımını analiz ederek Kuleshov etkisini uygulayabilecek
5 Ürün ve marka odaklı yaratıcı reklam kampanyaları tasarlayıp dijital platformlara uygun hale getirebilecektir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hegarty, John. (2014). Reklam.Zekayı Sihre Dönüştürmek. Mediacat Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Yapay zekanın reklamcılıkta sunduğu olanakları ve güncel uygulama alanlarını tanımlayabilecek 2 3 3 4 4
2 Yapay zeka destekli senaryo, afiş, video, ses ve müzik tasarımı gerçekleştirebilecek 3 3 3 5 5
3 Hikaye anlatıcılığı ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek senaryo yazabilecek 3 3 5 5 5
4 Reklam kurgusunda anlam yaratımını analiz ederek Kuleshov etkisini uygulayabilecek 4 2 5 5 5
5 Ürün ve marka odaklı yaratıcı reklam kampanyaları tasarlayıp dijital platformlara uygun hale getirebilecektir 3 4 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)