Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İnsancıl Hukukta Kişiler | ULI 552 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ENSAR MUSLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ENSAR MUSLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Uluslararası hukukun silahlı çatışmalarda kimler ve neler için hangi korumaları sağladığının öğretilmesi |
Dersin İçeriği | 1.Uluslararası İnsancıl Hukuk 1.1.Savaşçılar, Savaşçı Olmayanlar ve Siviller 1.2.Sivillerin Korunması 1.3.Yaralı ve Hastaların Korunmassı 1.4.Savaş Esirlerinin Korunması 1.5.Tıbbi ve Dini Personelin ve Gazetecilerin Korunması 1.6.Kültürel Varlıkların Korunması |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Silahlı çatışmalara katılma yetkisi olan ve olmayan kişileri açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Silahlı çatışmalarda koruma altındaki kişileri listeleyebilir | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Silahlı çatışmalarda kişilere sağlanan korumaları anlatabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Herhangi bir silahlı çatışmadaki kişilere ilişkin korumaların ihlal edilip edilmediğini analiz edebilir | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası İnsancıl Hukuka Giriş | |
2 | Temel İlkeler ve Antlaşmalar | |
3 | Savaşçılar | |
4 | Savaşçı Olmayanlar | |
5 | Sivillerin Korunması | |
6 | Sivillerin Korunması | |
7 | Yaralı ve Hastaların Korunması | |
8 | Deniz Kazazedelerinin Korunması | |
9 | Savaş Esirlerinin Korunması | |
10 | Savaş Esirlerinin Korunması | |
11 | Tıbbi ve Dini Personelin ve Gazetecilerin Korunması | |
12 | Kültürel Varlıkların Korunması | |
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dieter FLECK, The Handbook of International Humanitarian Law, 3. Edition, Oxford University Press, Oxford, 2014. Ayşe Nur TÜTÜNCÜ, İnsancıl Hukuka Giriş, 4. Bası, Beta, İstanbul, 2019. Fatma TAŞDEMİR, Gökhan ALBAYRAK, Uluslararası İnsancıl Hukuk: Kavramlar, İlkeler ve Yeni Gelişmeler, Adalet Yayınevi, Ankara, 2018. Erdem İlker MUTLU, Savaşın ve Barışın Hukuku: Modern Dönemin Etik İkilemleri, Turhan Kitabevi, Ankara, 2016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Silahlı çatışmalara katılma yetkisi olan ve olmayan kişileri açıklayabilir | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||
2 | Silahlı çatışmalarda koruma altındaki kişileri listeleyebilir | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||
3 | Silahlı çatışmalarda kişilere sağlanan korumaları anlatabilir | 0 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||
4 | Herhangi bir silahlı çatışmadaki kişilere ilişkin korumaların ihlal edilip edilmediğini analiz edebilir | 4 | 4 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |