| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İç Hastalıklarında Acil Durumlar ve Hemşirelik | HMS 612 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere iç hastalıklarında acil durumlar karşısında hemşireliğin profesyonel rolü ve öneminin farkında olarak; akut ve kritik hasta bakım yönetimi konusunda güncel bilgiler kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | "İlk ve acil yardımın tanımı, önemi ve temel ilkeleri " | |
| 2 | " Acil servis organizasyonu ve triyaj Acil hemşireliğinde yasal ve etik sorumluluklar " | |
| 3 | " Acil Servise Gelen Bireyin Tanılanması, yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
| 4 | " Acil İlaç Uygulamaları ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
| 5 | " Temel ve Ileri Yaşam Desteği " | |
| 6 | "Kardiyovasküler aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
| 7 | " Solunum sistemi acilleri ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
| 8 | Çevresel aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar | |
| 9 | " Nörolojik aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
| 10 | " Gastrointestinal aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
| 11 | " Metabolik aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
| 12 | " Endokrin aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
| 13 | "Hematolojik aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
| 14 | " Hasta/ aile eğitimi/bilgilendirme ve taburculuğa/sevke hazırlama " |
| Kaynaklar | ||||
|---|---|---|---|---|
| Ders Notu | ||||
| Ders Kaynakları |
|
|||
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 60 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|