Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce III ING 351 5 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. UMUT KAYA
Dersi Verenler Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK, Öğr.Gör. BERRİN YILDIZ KANYILMAZ, Öğr.Gör. YASEMİN OCAK KOYUNCU, Öğr.Gör. NURDAN KARASU, Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT, Öğr.Gör. ÖMER İLHAN, Öğr.Gör. UMUT KAYA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) göre, öğrencilerin eğitim, iş ve günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizce dil becerilerini B1+ düzeyinde kazandırmak.

Dersin İçeriği

Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) göre, öğrencilerin eğitim, iş ve günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizce dil becerilerini B1+ düzeyinde kazandırmak için gerekli basılı veya elektronik materyaller ile etkinliklerden oluşmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 R1. Learner can understand the main points in straightforward texts on subjects of personal or professional interest. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Çoktan Seçmeli Testler,
2 R2. Learner can identify the main conclusions in texts which clearly argue a point of view. Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
3 L1. Learner can understand straightforward information about everyday, study- or work-related topics, identifying both general messages and specific details, provided people speak clearly in a familiar accent. Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
4 L2. Learner can generally follow the main points of extended discussion, a lecture or talk, if the subject matter is familiar and the presentation clearly structured. Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
5 S1. Learner can maintain a conversation on familiar topics without help by expressing and responding to suggestions, opinions, attitudes, advice, feelings, etc. Gösterip Yaptırma, Çoktan Seçmeli Testler,
6 W1. Learner can command a sufficient range of language to describe unusual and predictable situations and to express personal thoughts on abstract or cultural as well as everyday topics (such as music, films). Gösterip Yaptırma, Çoktan Seçmeli Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Coursebook

Workbook

Handout

Worksheet

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 UNIT 9 GRAMMAR.docx 0 MB
0 UNIT 9 GRAMMAR - KEY.docx 0 MB
0 UNIT 9 SPEAKING.docx 0 MB
0 UNIT 9 VOCABULARY.docx 0 MB
0 PRE- INTERMEDIATE UNIT 10 GRAMMAR.docx 0 MB
0 PRE- INTERMEDIATE UNIT 10 GRAMMAR - KEY.docx 0 MB
0 PRE-INTERMEDIATE UNIT 10 VOCABULARY.docx 0 MB
0 PRE-INTERMEDIATE UNIT 10 SPEAKING.docx 0 MB
0 PRE- INTERMEDIATE UNIT 11 GRAMMAR.docx 0 MB
0 PRE- INTERMEDIATE UNIT 11 GRAMMAR - KEY.docx 0 MB
0 PRE-INTERMEDIATE UNIT 11 VOCABULARY.docx 0 MB
0 PRE-INTERMEDIATE UNIT 11 SPEAKING.docx 0 MB
0 PRE- INTERMEDIATE UNIT 12 GRAMMAR.docx 0 MB
0 PRE- INTERMEDIATE UNIT 12 GRAMMAR - KEY.docx 0 MB
0 PRE-INTERMEDIATE UNIT 12 VOCABULARY.docx 0 MB
0 PRE-INTERMEDIATE UNIT 12 SPEAKING.docx 0 MB
0 INTERMEDIATE UNIT 1 GRAMMAR.docx 0 MB
0 INTERMEDIATE UNIT 1 GRAMMAR - KEY.docx 0 MB
0 INTERMEDIATE UNIT 1 VOCABULARY.docx 0 MB
0 INTERMEDIATE UNIT 1 SPEAKING.docx 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir
3 Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir
4 Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir
5 Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir
6 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir
7 Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir
8 Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir.
9 Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir
10 Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir
11 Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir
12 Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 R1. Learner can understand the main points in straightforward texts on subjects of personal or professional interest.
2 R2. Learner can identify the main conclusions in texts which clearly argue a point of view.
3 L1. Learner can understand straightforward information about everyday, study- or work-related topics, identifying both general messages and specific details, provided people speak clearly in a familiar accent.
4 L2. Learner can generally follow the main points of extended discussion, a lecture or talk, if the subject matter is familiar and the presentation clearly structured.
5 S1. Learner can maintain a conversation on familiar topics without help by expressing and responding to suggestions, opinions, attitudes, advice, feelings, etc.
6 W1. Learner can command a sufficient range of language to describe unusual and predictable situations and to express personal thoughts on abstract or cultural as well as everyday topics (such as music, films).
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ara Sınav 70
Toplam 100
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)