| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Elektronik Fetal Monitorizasyon | EBE 220 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Gebelik ve doğum sürecinde fetüsün iyilik durumunu belirlemek amacıyla yapılan elektronik fetal monitorizasyon ile fetüsün sağlık durumu hakkında bilgi edinmek ve fetal ölüme neden olabilecek riskli durumları erken aşamada tanılayıp gerekli önlemleri almak ve bu süreçte ebenin görev, yetki ve sorumlulukları doğrultusunda gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Temel hız, fetal taşikardi, fetal bradikardi, periyodik değişimler, hızlanma; yavaşlama, erken yavaşlama, geç yavaşlama, değişken yavaşlama; hipertonik kontraksiyonlar; hiperaktif eylem, hipoaktif eylem, tetanik kontraksiyonlar; nst işlemi; nst'nin yorumlanması; olgu sunumları ve tartışma ve değerlendirme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Elektronik Fetal monitorizasyonu tanımlayabilir | ||
| 2 | Non stres testi uygular ve sonuçlarını yorumlayabilir | ||
| 3 | Trase sonuçlarına göre riskli durumları saptayabilir | ||
| 4 | Trasede tesbit ettiği risklere göre gerekli acil önlemleri alabilir | ||
| 5 | Riskli durumlarda anne ya/ya da yenidoğanın sevki sırasında gerekli önlemleri alabilir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Has, R. (2015). Fetal kalp hızı monitorizasyonu, Nobel Tıp Kitabevi. Ankara. Karahan, N. & Hüseyinoğlu, S. (2021). Vakalarla elektronik fetal izlem, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara Tokat, A. M., Okumuş, H., & Demir, N. (2013). Gebelikte ve doğum eyleminde elektronik fetal izlem. Edit: Tokat, MA, Ankara: Deomed. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yenidoğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek ve normal doğumu kendi sorumluluğunda yaptırabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | ||||||
| 2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda yürütür. | ||||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | ||||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||
| 5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
| 6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | ||||||
| 8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
| 9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Elektronik Fetal monitorizasyonu tanımlayabilir | |||||||||
| 2 | Non stres testi uygular ve sonuçlarını yorumlayabilir | |||||||||
| 3 | Trase sonuçlarına göre riskli durumları saptayabilir | |||||||||
| 4 | Trasede tesbit ettiği risklere göre gerekli acil önlemleri alabilir | |||||||||
| 5 | Riskli durumlarda anne ya/ya da yenidoğanın sevki sırasında gerekli önlemleri alabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|