| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Armoni III | ARM 403 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | |||
| 2 | |||
| 3 | |||
| 4 | |||
| 5 | |||
| 6 | |||
| 7 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yedili Akorların Tanıtımı ve Kullanımı: Dominant 7 (G–B–D–F) akorunun C majöre çözülmesi, Minör 7 (ii7) akorlarının dominant işlevinde kullanımı. | |
| 2 | Yedili Akorların Çözülme Biçimleri: ii7 → V7 → I (Dm7 → G7 → C) kadans örneğiyle dört sesli bağlanış. | |
| 3 | İkincil Dominantlar: C majörde V/V olarak D majör akorunun kullanılması (D → G → C) ile geçici tonikleşme. | |
| 4 | İkincil Yedililer: A7 (V7/ii) akorunun Dm akoruna yönelmesi ile daha güçlü çözülme sağlama. | |
| 5 | İkincil Kadansların Kullanımı: V/V – V – I zincirinde geçici tam kadans (D – G – C) oluşturma. | |
| 6 | Tam Eksik (Diminüe) 7’li Akorlar: B°7 (B–D–F–A♭) akorunun C majöre çözülmesi ve enharmonik işlevleri. | |
| 7 | Napoliten (♭II6) Akorunun Kullanımı: C minörde D♭–F–A♭ üçlüsünün 1. çevrimde G majör (V) akoruna çözülerek dramatik etki yaratması. | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | Artmış 6’lı Akorlar (I): Alman 6 (A♭–C–E♭–F#) akorunun dominant G majöre çözülmesi. | |
| 10 | Artmış 6’lı Akorlar (II): Enharmonik dönüşüm yoluyla Ger6 akorunun hem G majöre hem D♭ majöre modülasyon sağlaması. | |
| 11 | Kromatik Bas Yürüyüşleri: C – C/B – Am – D7 – G örneğinde bas hattının yarım seslerle ilerleyerek lineer armoni yaratması. | |
| 12 | Kromatik Geçiş Akorları: C akorundan Dm akoruna geçerken araya C#°7 eklenmesi ile köprü oluşturma. | |
| 13 | Yakın Tonlara Modülasyon: C majörden G majöre geçişte Am akorunun pivot olarak kullanılması. | |
| 14 | Uzak Tonlara Modülasyon: C majörden E majöre geçişte G#°7 akorunun enharmonik dönüşümle A7’ye bağlanması (C → G#°7 → A7 → E). Dönem Sonu Uygulama: Chopin’in küçük prelüdlerinde Napoliten ve diminüe akorların çözülmelerini analiz etme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | |||||||||||||
| 2 | |||||||||||||
| 3 | |||||||||||||
| 4 | |||||||||||||
| 5 | |||||||||||||
| 6 | |||||||||||||
| 7 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 18 | 90 |
| Toplam İş Yükü | 123 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||