| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki Deneyim | SES 402 | 8 | 0 + 4 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin öğrenim süresince kazandıkları bilgi ve becerileri uygulama ortamlarına taşıyarak mesleki gelişimlerini desteklemektir. |
| Dersin İçeriği | “Mesleki Deneyim” dersi, uygulamalı, bireysel ve/veya grup çalışmasına dayalı bir derstir. Bu ders, uygulamalı öğrenme niteliği taşıyan etkinlikler aracılığıyla, mesleki deneyim kazandırmayı amaçlayan uygulamalı eğitim kapsamında yapılandırılmıştır. Bu yönüyle, staj niteliğinde olmamakla birlikte, mesleki gelişimi destekleyici bir içeriğe sahiptir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Etkinlik, gösteri, konser repertuvarının dönemsel ve tarihsel özelliklerini anlatır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Etkinlik, gösteri, konser repertuvarı oluştururken klasik üslup ve yöresel tavır özelliklerine dikkat eder. | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
| 3 | Repertuvarında yer alan eserleri klasik üslup ve yöresel tavır özelliklerine uygun söyler | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Etkinlik, gösteri, konser repertuvarının yeraldığı, program ve afiş hazırlar | Proje, | Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Etkinlik, gösteri, konser repertuvarı hazırlama | |
| 2 | Etkinlik, gösteri, konser repertuvarı hazırlama | |
| 3 | Etkinlik, gösteri, konser repertuvarının dönemsel ve tarihsel özelliklerini bilme | |
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Nilgün Sazak ders notları |
| Ders Kaynakları | Öğrencileri yönlendirecek video ve performans gösterimleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Etkinlik, gösteri, konser repertuvarının dönemsel ve tarihsel özelliklerini anlatır | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 0 | 5 | 4 | 5 | 2 | |
| 2 | Etkinlik, gösteri, konser repertuvarı oluştururken klasik üslup ve yöresel tavır özelliklerine dikkat eder. | ||||||||||||
| 3 | Repertuvarında yer alan eserleri klasik üslup ve yöresel tavır özelliklerine uygun söyler | ||||||||||||
| 4 | Etkinlik, gösteri, konser repertuvarının yeraldığı, program ve afiş hazırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|