Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapay Zeka Destekli Tekstil Tasarımı I | HKE 319 | 5 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin yapay zekanın temel kavramlarını öğrenerek, Myth AI gibi araçlarla tekstil tasarımında yaratıcı projeler ve koleksiyonlar geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Yapay zekanın temel kavramlarını ve üretken yapay zekâ teknolojilerini tanımlar. 2. Yapay zekanın yaratıcı tasarım süreçlerindeki rolünü analiz eder. 3. Myth AI gibi yapay zekâ araçlarını kullanarak özgün tasarım denemeleri yapar. 4. Yapay zekâ destekli bir tekstil tasarım projesi geliştirir ve uygular. 5. Geliştirdiği koleksiyonları etkili bir şekilde sunar ve değerlendirir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | YZ kapsam ve uygulamaları | Proje, Deney ve Laboratuvar, | Portfolyo, |
2 | Proje uygulama ve koleksiyon oluşturma | Proje, | Performans Değerlendirme, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program tanıtımı ve bilgilendirme (yapay zekâ çağında tasarım) | |
2 | Program tanıtımı ve bilgilendirme (yapay zekâ çağında tasarım) | |
3 | Yapay zekâ ve yaratıcılık, Tekstil tasarımında kullanılabilecek yapay zekâ uygulamaları | |
4 | Myth AI aracı nedir, ne yapar? | |
5 | Myth AI ile ilk denemeler | |
6 | Myth AI ile proje uygulamaları | |
7 | Myth AI ile proje uygulamaları | |
8 | Myth AI ile proje uygulamaları | |
9 | Myth AI ile koleksiyon oluşturma | |
10 | Myth AI ile koleksiyon oluşturma | |
11 | Myth AI ile koleksiyon oluşturma | |
12 | Koleksiyon sunumu | |
13 | Koleksiyon sunumu | |
14 | Koleksiyon sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özgür Taburoğlu, Yapay Zekâ 101, Say Yayınları, 2025. Max Tegmark, Yaşam 3.0: Yapay Zekâ Çağında İnsan Olmak, Pegasus Yayınları, 2019. Nick Bostrom, Süper Zekâ: Yapay Zekâ Uygulamaları, Tehlikeler ve Stratejiler, Koç Üniversitesi Yayınları, 2019. Cem Say, Yeni Dünya Yeni Ağ: Bilgi Biliminin Bakışıyla Evren, Hayat ve İnsanlığın Yükselişi, Destek Yayınları, 2020. Cem Say, Yapay Zekaya Giriş, Hisar Eğitim Vakfı Yayınları, 2023. Cem Say, 50 Soruda Yapay Zekâ, Bilim ve Gelecek Kitaplığı, 2018. Sosyal medyada konu ile ilgili içerikler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | YZ kapsam ve uygulamaları | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Proje uygulama ve koleksiyon oluşturma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |