Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Değişim Yönetimi | CEK 491 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BÜŞRA YİĞİT |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. BÜŞRA YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değişim Yönetimi dersi, öğrencilere organizasyonlarda değişim süreçlerini etkili bir şekilde planlama, uygulama ve yönetme becerisi kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu derste, değişim yönetimi süreçleri, model ve yaklaşımları, dijital dönüşüm ve sürdürülebilirlik perspektifleriyle ele alınmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler, değişim yönetimine ilişkin temel prensipleri kavrayarak karmaşık değişim süreçlerini yönetebilme becerisine sahip olacak ve bireyler, ekipler ve organizasyonlarla etkili iletişim stratejileri geliştirerek değişimi sürdürülebilir kılmayı öğrenmiş olacaklardır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değişim Yönetimine Giriş | |
2 | Değişim Yönetimi Modelleri ve Yaklaşımlar | |
3 | Değişimin Aktörleri | |
4 | Örgütsel Kültür ve Değişim | |
5 | Stratejik Değişim Yönetimi | |
6 | Değişim Sürecinde Liderlik Yaklaşımları | |
7 | Değişim Sürecinde İletişim Stratejileri | |
8 | Bireysel ve Örgütsel Direnç Stratejileri | |
9 | Dijital Dönüşüm | |
10 | Değişen Çalışma Biçimleri | |
11 | Çevik (Agile) ve Yalın (Lean) Değişim Yönetimi | |
12 | Sürdürülebilir Değişim | |
13 | Küresel Bakış Açısıyla Değişim Yönetimi | |
14 | Değişim Performansının Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Uyguç, N. (2023). Etkili Değişim Yönetimi. Nobel Yayıncılık. Tokat, B. (2012). Örgütlerde Değişim ve Değişimin Yönetimi. Seçkin Yayıncılık Kotter, J.P. (2012). Leading Change. Harvard Business Review Press.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | ||||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler, değişim yönetimine ilişkin temel prensipleri kavrayarak karmaşık değişim süreçlerini yönetebilme becerisine sahip olacak ve bireyler, ekipler ve organizasyonlarla etkili iletişim stratejileri geliştirerek değişimi sürdürülebilir kılmayı öğrenmiş olacaklardır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |