Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Ticarette Excel Uygulamaları | UTC 209 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Zorunlu | |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN | |
Dersi Verenler | ÖZGÜR KOCA, | |
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin iş ve akademik hayatlarında karşılaşacakları karmaşık verileri Excel aracılığı ile etkin bir şekilde toplama, düzenleme, analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmaları, analiz sonuçlarını ve öngörülerini profesyonel düzeyde raporlayabilme ve etkili bir şekilde sunabilme yeteneklerini geliştirebilmeleri |
|
Dersin İçeriği |
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Excel'de işlevsel tablolar oluşturur ve formüller kullanarak temel veri hesaplamalarını gerçekleştirir. | ||
2 | İş problemlerine yönelik Excel araçlarını kullanarak karar destek analizleri yapar. | ||
3 | Excel'de hazırladığı analizleri iş dünyasına uygun biçimde rapor haline getirir ve sunar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excel'e Giriş: Arayüz, Temel Kavramlar ve Uluslararası Ticaret/Lojistik için Veri Yapısı | |
2 | Temel Veri Yönetimi: Veri Girişi, Düzenleme, Sıralama, Filtreleme ve Ticari Veri Setleri ile Çalışma | |
3 | Koşullu Biçimlendirme ile Veri Vurgulama ve Temel Matematiksel Fonksiyonlar | |
4 | Mantıksal Fonksiyonlar ve Metin Fonksiyonları | |
5 | Tarih/Saat Fonksiyonları ve Temel Arama Fonksiyonu: DÜŞEYARA (VLOOKUP) ile Pratik Uygulamalar | |
6 | İleri Arama Fonksiyonları ve Veri Doğrulama Teknikleri | |
7 | Grafikler ile Uluslararası Ticaret ve Lojistik Verilerinin Görselleştirilmesi ve Etkili Sunumu | |
8 | Pivot Tablolar ile Kapsamlı Veri Analizi ve Raporlama | |
9 | Pivot Tablolar ile Kapsamlı Veri Analizi ve Raporlama | |
10 | Pivot Tablolar (İleri Düzey) ve Uluslararası Ticaret-Lojistik Metrikleri (KPI) için Dashboard Oluşturma Mantığı | |
11 | "Eğer" Analizi | |
12 | Çözücü(Solver) Eklentisi ile Temel Optimizasyon Problemleri (Maliyet Minimizasyonu, Kâr Maksimizasyonu) | |
13 | Makrolara Giriş: Rutin İşlemleri Otomatikleştirme ve Uluslararası Ticaret/Lojistik Simülasyonlarına Başlangıç | |
14 | Proje Çalışmaları Sunumu / Bulut Tabanlı Excel (Excel Online, Google Sheets) ile Ortak Çalışma ve Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bağcı, Ö. (2022). İleri düzey Excel (10. baskı). Seçkin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Excel'de işlevsel tablolar oluşturur ve formüller kullanarak temel veri hesaplamalarını gerçekleştirir. | 1 | 4 | 0 | 0 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 |
2 | İş problemlerine yönelik Excel araçlarını kullanarak karar destek analizleri yapar. | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 |
3 | Excel'de hazırladığı analizleri iş dünyasına uygun biçimde rapor haline getirir ve sunar. | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |