Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İk Analitiği | CEK 483 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BÜNYAMİN YASİN ÇAKMAK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. BÜNYAMİN YASİN ÇAKMAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları analitiği ile ilgili teorik bilgi edindirmek ve uygulamalara ilişkin pratik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | İnsan kaynakları analitiği ile ilgili temel kavramlar, ika verileri ve metrikler hakkında bilgi verilir. Farklı İK fonksiyonlarında İKA uygulama örnekleri paylaşılır. İKA türleri ve farklı türlerde İKA uygulamaları hakkında bilgi verilir. Dersin son 2 haftasında farklı İKA uygulamaları ve görselleştirmeler yapay zeka araçlarıyla desteklenir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İK Analitiği Kavramı ve İKA Türleri | |
2 | İKA Verileri ve Metrikler | |
3 | İKA'nın Farklı İK Fonksiyonlarında Kullanım Alanları | |
4 | MS Office Paket Programları Bilgilendirme | |
5 | Python Programlama Dili ve İKA'da Sıklıkla Kullanılan Kütüphaneler | |
6 | Robotik Proses Otomasyon Programları ve Uygulamalar | |
7 | Tanımlayıcı ve Teşhis Analitiği Bilgilendirme | |
8 | Tahmine Dayalı Analitik Bilgilendirme | |
9 | Kuralcı Analitik | |
10 | Tanımlayıcı ve Teşhis Analitiği Uygulamaları | |
11 | Tahmine Dayalı Analitik Uygulamaları | |
12 | Kuralcı Analitik Uygulamaları | |
13 | İKA ve Yapay Zeka Uygulamaları | |
14 | Yapay Zeka Destekli Veri Görselleştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Çalık, E., ve Demir, K. (2020). Modelleme ve Örnek Uygulamalarıyla İnsan Kaynakları Analitiği, 1. Basım, Ankara:Nobel Akademik Yayınları, - Bauer, T., Erdogan, B., Caughlin, D. ve Truxillo, D. (2021). Fundamentals of human resource management: People, Data, and Analytics. Kaliforniya:Sage Publications. - Caughlin, D. (2022). R for HR: An Introduction to Human Resource Analytics Using R, E-kitap |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|