| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sürdürülebilirlik Raporlaması | ISL 491 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Sürdürülebilirlik |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURCAN KOSTAK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NURCAN KOSTAK, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hğmeyra Koç Arş. Gör. Hüseyin Can Ayar |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik Raporlama Standartlarının uygulanması aşamasında yaşanan gelişmeler hakkında bilgi vermek
|
| Dersin İçeriği | TSRS S1 ve S2’nin öğretimi, metrikler ve emisyon kontrolü hakkında bilgi edinilmesi, hipotetik analizler ile işletmelerdeki sürdürülebilir raporlama uygulamalarının tatbik edilmesi |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sürdürülebilirlik Politikaları | OECD, EU ve Türkiye Sürdürülebilirlik Politikaları |
| 2 | Türkiye'deki gelişmeler ve Düzenlemeler | TSRS’lerin gelişimi ve mevzuat |
| 3 | Risk Yönetimi | Sürdürülebilir fırsat ve tehditlerin belirlenmesi |
| 4 | Emisyon Kontrölü | Karbon ve Su ayak izi kontrolü |
| 5 | Yeşil Finansman | Sürdürülebilir Finans Kaynakları |
| 6 | Metrikler | Standartların Metrikleri |
| 7 | TSRS S1 | TSRS-EUSRS |
| 8 | TSRS S1 | TSRS-EUSRS |
| 9 | Vaka Çalışması | Hipotetik Uygulama Örnekleri |
| 10 | Vaka Çalışması | Hipotetik Uygulama Örnekleri |
| 11 | TSRS S2 | TSRS-EUSRS |
| 12 | TSRS S2 | TSRS-EUSRS |
| 13 | Vaka Çalışması | Hipotetik Uygulama Örnekleri |
| 14 | Vaka Çalışması | Hipotetik Uygulama Örnekleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Proje / Tasarım | 1 | 45 | 45 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||