Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Deneyimi | ELT 304 | 6 | 1 + 4 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Sena Tetik Arş.Gör. Kerem Can Alpay |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenlik mesleğini sistemli bir yaklaşımla tanır.
|
Dersin İçeriği | Öğrencilerin uygulama yapacağı okulu, öğrencileri, programı ve öğretmenleri genel olarak tanımasını sağlamak için sunulan gözlem ve görüşmelere dayalı olarak, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve lisans programında aldığı dersleri gerçek okul ortamında kullanabilmesini sağlamaya yönelik uygulama koordinatör öğretim üyesince seminer saatlerinde verilen görevler haftalık olarak uygulama okullarında öğrenciler tarafından yerine getirilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmen adayları, öğretmenlik mesleğini oluşturan görevleri tanır. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Adaylar okul yaşamını gözlem yoluyla tanır. | ||
3 | Öğrenciler, yapacakları gözlemler yoluyla öğretmenlik becerilerinde deneyim kazanırlar. | ||
4 | Deneyimli öğretmenleri görev başında gözlemler, öğrencilerle bireysel çalışma fırsatı bulur. | ||
5 | Öğrenciler, uygulama okullarında öğrencilerle küçük gruplar halinde çalışır ve sınırlı sorumluluklarla da olsa kısa süreli öğretmenlik deneyimi kazanır. | ||
6 | Öğrenciler, başarılı birer öğretmen olmasını sağlayacak yeni beceriler kazanır. | ||
7 | Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yakın denetimi altında küçük öğretim uygulaması yapar. | ||
8 | Kuramsal olarak öğrendiği bilgileri gerçek okul ortamında gözlemler yoluyla sınar. | ||
9 | Öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi konularında deneyim sahibi olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin, uygulama koordinatör öğretim elemanı ile birlikte, dönem çalışma planını hazırlaması. | |
2 | Okulların belirlenmesi & Uygulama okulu, çevresi ve uygulama öğretmeni ile ilgili internet araştırması. | |
3 | Bir öğrencinin incelenmesi & Öğrencinin okuldaki bir gününün gözlenmesi. | |
4 | Öğretmenin okuldaki bir gününün gözlenmesi. | |
5 | Öğretim yöntemleri. | |
6 | Ders gözlemleri. | |
7 | Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü gözlemi | |
8 | Ara sınav haftası | |
9 | Soru sormayı gözlemleme. | |
10 | Okulda araç-gereç ve yazılı kaynaklar, e-okul sistemi ile ilgili gözlemler. | |
11 | Okul müdürü ve okul kuralları ile ilgili gözlem. | |
12 | Okul ve toplum gözlemi | |
13 | Mikroöğretim yöntemlerinin kullanımı ile ilgili uygulama | |
14 | Dersin genel analizi &yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara |
Ders Kaynakları | Cohen, L., Maison, L., and Morrison, Keith. (1996). A guide to teaching practice, New York: Routledge. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretmen adayları, öğretmenlik mesleğini oluşturan görevleri tanır. | ||||||||||||
2 | Adaylar okul yaşamını gözlem yoluyla tanır. | ||||||||||||
3 | Öğrenciler, yapacakları gözlemler yoluyla öğretmenlik becerilerinde deneyim kazanırlar. | ||||||||||||
4 | Deneyimli öğretmenleri görev başında gözlemler, öğrencilerle bireysel çalışma fırsatı bulur. | ||||||||||||
5 | Öğrenciler, uygulama okullarında öğrencilerle küçük gruplar halinde çalışır ve sınırlı sorumluluklarla da olsa kısa süreli öğretmenlik deneyimi kazanır. | ||||||||||||
6 | Öğrenciler, başarılı birer öğretmen olmasını sağlayacak yeni beceriler kazanır. | ||||||||||||
7 | Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yakın denetimi altında küçük öğretim uygulaması yapar. | ||||||||||||
8 | Kuramsal olarak öğrendiği bilgileri gerçek okul ortamında gözlemler yoluyla sınar. | ||||||||||||
9 | Öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi konularında deneyim sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |