Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Dinleme ve Konuşma Becerileri I | ELT 103 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK, Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kerem Can Alpay |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin dinleme ve sesletim becerilerini geliştirmeyi ve İngilizce iletişimde kendilerine güvenlerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır. Farklı bağlamlardan alınmış dinleme materyalleri ve konuşma öbekleri, iletişim-odaklı sınıf aktiviteleri ile çözümlenecektir. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler, ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı gibi temel dinleme ve sesbilim becerilerini ve yazma ve okuma çalışmalarıyla zenginleştirilmiş içerik odaklı aktiviteler yoluyla üst düzey dinleme becerilerini geliştireceklerdir. Sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri edinirken, öte yandan da öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım kullanma olanağı bulacaklardır. Dersin işlenişinde ikili ve grup aktiviteleri gibi işbirliğine dayalı etkileşimli çalışmalar yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sesbilimi ve Sesbilimin temel kavramlarını bilir. | ||
2 | İngilizce ve Türkçe seslerin özelliklerini tanımlar. | ||
3 | Uluslararası Sesletim Alfabesini bilir. | ||
4 | Sesletimde Vurgu?nun işlevini bilir. | ||
5 | Farklı İngilizceleri ayırt edebilir. | ||
6 | Ana dili İngilizce olan bireylerin konuşma kayıtlarını bilgi edinimi açısından irdeler. | ||
7 | Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümleyebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İngilizcenin telaffuzu | Unit 1 from Describing Spoken English: An Introduction |
2 | Konuşma ve dilin yapısı | Unit 2 from Describing Spoken English: An Introduction |
3 | Ulusalarası Fonetik Alfabesi | |
4 | NorthStar 5 Speaking and Listening Unit 1 and Unit 2 | NorthStar 5 Speaking and Listening Unit 1 and Unit 2 |
5 | Sessizler | Unit 4 from Describing Spoken English: An Introduction |
6 | Sesliler | Unit 10-14 from Clear Speech |
7 | Hece | NorthStar 5 Speaking and Listening Unit 3 |
8 | Vurgu & Tonlama | Unit 4 from Describing Spoken English: An Introduction |
9 | Dinleme | NorthStar 5 Speaking and Listening Unit 4 |
10 | Aksanları Tanıma : İngiliz ve Kanada Aksanı | Unit 2 and 3 from Clear Speech |
11 | Avustralya Aksanı | Unit 6 from Describing Spoken English: An Introduction |
12 | İskoç Aksanı | Unit 1 from Clear Speech |
13 | Dinleme Çalışmaları | NorthStar 5 Speaking and Listening Unit 5 |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Avery, P., & Ehrlich, S. (1992). Teaching American pronunciation. Baker, A., & Goldstein, S. (1990). Pronunciation pairs: An introductory course for students of English. Cambridge: Cambridge University Press. Grant, L. (1993). Well said: Advanced English pronunciation. MA: Heinle & Heinle.Roach, P. (2010). English Phonetics and Phonology Fourth Edition: A Practical Course. Ernst Klett Sprachen. Roach, P. (2010). English Phonetics and Phonology Fourth Edition: A Practical Course. Ernst Klett Sprachen. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | ||||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | ||||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | ||||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sesbilimi ve Sesbilimin temel kavramlarını bilir. | ||||||||||||
2 | İngilizce ve Türkçe seslerin özelliklerini tanımlar. | ||||||||||||
3 | Uluslararası Sesletim Alfabesini bilir. | ||||||||||||
4 | Sesletimde Vurgu?nun işlevini bilir. | ||||||||||||
5 | Farklı İngilizceleri ayırt edebilir. | ||||||||||||
6 | Ana dili İngilizce olan bireylerin konuşma kayıtlarını bilgi edinimi açısından irdeler. | ||||||||||||
7 | Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümleyebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |