Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gıda Mühendisliğinde Araştırma Projesi Hazırlama ve Yönetimi GDM 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Doktora öğrencilerine bir araştırma konusunun proje formatına dönüştürülmesini sağlayacak beceri kazandırmak

Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, doktora seviyesindeki öğrencilere gıda mühendisliği alanında bilimsel araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme ve sonuçlandırma becerilerini kazandırmaktır. Ders kapsamında öğrencilere araştırma fikri geliştirme, literatür taraması, hipotez oluşturma, araştırma sorusu belirleme, bilimsel yazım teknikleri, proje yönetimi, bütçelendirme, etik ilkeler ve sonuç raporlaması gibi konularda teorik ve pratik bilgiler sunulacaktır. Ayrıca bilimsel makale ve proje başvurusu hazırlama süreçleri üzerinde durulacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Proje, Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırmaya giriş ve proje hazırlamanın önemi
2 Araştırma fikrinin oluşturulması ve değerlendirilmesi
3 Literatür tarama teknikleri ve kaynak yönetimi
4 Araştırma sorusu ve hipotez geliştirme
5 Deneysel tasarım ve metodolojinin seçimi
6 Veri toplama, analiz yöntemleri
7 Bilimsel etik ve araştırmada etik sorunlar
8 Proje yazma teknikleri ve bilimsel ifade
9 Proje yönetimi ve zaman planlaması
10 Bütçe hazırlama ve mali kaynaklar
11 Proje başvuru süreçleri (TÜBİTAK, AB, üniversite içi vb.)
12 Proje örnekleri, uygulamalar ve öğrenci sunumları
13 Proje örnekleri, uygulamalar ve öğrenci sunumları
14 Proje örnekleri, uygulamalar ve öğrenci sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-  Kaya, S. (2006). Proje Nasıl Hazırlanır. Ankara: Seçkin Yayıncılık.                                               

2-Badiru, A. B., Rusnock, C. F., & Valencia, V. V. (2018). Project management for research: a guide for graduate students. CRC press.                         

3- Baimyrzaeva, M. (2018). Beginners’ guide for applied research process: What is it, and why and how to do it. University of Central Asia, 4(8), 1-42.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır.
8 Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Final 100
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 10
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0,4
dersAKTSKredisi 6