Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gıda Mühendisliğinde Araştırma Projesi Hazırlama ve Yönetimi | GDM 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | ||||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||||
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Doktora | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ | |||
Dersi Verenler | Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ, | |||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Kategorisi | Diğer | |||
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerine bir araştırma konusunun proje formatına dönüştürülmesini sağlayacak beceri kazandırmak |
|||
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya giriş ve proje hazırlamanın önemi | |
2 | Araştırma fikrinin oluşturulması ve değerlendirilmesi | |
3 | Literatür tarama teknikleri ve kaynak yönetimi | |
4 | Araştırma sorusu ve hipotez geliştirme | |
5 | Deneysel tasarım ve metodolojinin seçimi | |
6 | Veri toplama, analiz yöntemleri | |
7 | Bilimsel etik ve araştırmada etik sorunlar | |
8 | Proje yazma teknikleri ve bilimsel ifade | |
9 | Proje yönetimi ve zaman planlaması | |
10 | Bütçe hazırlama ve mali kaynaklar | |
11 | Proje başvuru süreçleri (TÜBİTAK, AB, üniversite içi vb.) | |
12 | Proje örnekleri, uygulamalar ve öğrenci sunumları | |
13 | Proje örnekleri, uygulamalar ve öğrenci sunumları | |
14 | Proje örnekleri, uygulamalar ve öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Kaya, S. (2006). Proje Nasıl Hazırlanır. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 2-Badiru, A. B., Rusnock, C. F., & Valencia, V. V. (2018). Project management for research: a guide for graduate students. CRC press. 3- Baimyrzaeva, M. (2018). Beginners’ guide for applied research process: What is it, and why and how to do it. University of Central Asia, 4(8), 1-42. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 10 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0,4 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |