| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Tasavvuf Metinleri | CUL 545 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk tasavvuf düşüncesinin ana kaynaklarını teşkil eden Türk Tasavvuf metinlerini tanıtmak, bu metinleri çözümleme becerisi kazandırmak ve tasavvufî kavramlar aracılığıyla insan, varlık ve hakikat anlayışını derinlemesine kavratmaktır. |
| Dersin İçeriği | Türk Tasavvufunun öncü şahsiyetleri (Ahmet Yesevî, Yunus Emre, Mevlâna) ve temel metinleri incelenir. Tasavvuf düşüncesinin edebî ve kültürel bağlamı ele alınarak, metinler üzerinden tasavvufî kavramlar tahlil edilir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvufun Temellerini Tanıma | ||
| 2 | Türk Kültürü ve Tasavvufunda Önemli Şahsiyetleri Tanıma | ||
| 3 | Tasavvuf ile ilgili önemli kavramlar hakkında bilgi sahibi olma | ||
| 4 | Yunus Emre, Mevlana ve Ahmet Yesevî gibi Türk Tasavvuf büyüklerinin metinlerine hakim olma |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Düşüncesi Giriş | |
| 2 | Türk Kültürü ve Tasavvuf | |
| 3 | Türk Tasavvuf Düşüncesi | |
| 4 | Yunus Emre | |
| 5 | Yunus Emre | |
| 6 | Yunus Emre | |
| 7 | Mevlana | |
| 8 | Mevlana | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Mevlana | |
| 11 | Amhet Yesevi | |
| 12 | Ahmet Yesevi | |
| 13 | Ahmet Yesevi | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabis Dökümanlara yüklenen metinler ders notu olarak kullanılabilir. |
| Ders Kaynakları | Ahmet Yaşar, Ocak Türk Sûfîliğine Bakışlar Mustafa Tatçı, Yunus Emre Divanı Kenan Rifai, Şerhli Mesnevi-i Şerif Fuad Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar Ahmet Yesevî, Divan-ı Hikmet
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
| 2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
| 3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
| 6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
| 9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvufun Temellerini Tanıma | |||||||||
| 2 | Türk Kültürü ve Tasavvufunda Önemli Şahsiyetleri Tanıma | |||||||||
| 3 | Tasavvuf ile ilgili önemli kavramlar hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||
| 4 | Yunus Emre, Mevlana ve Ahmet Yesevî gibi Türk Tasavvuf büyüklerinin metinlerine hakim olma |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 50 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|