Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Tasavvuf Metinleri CUL 545 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Bahadır Karadağ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk tasavvuf düşüncesinin ana kaynaklarını teşkil eden Türk Tasavvuf metinlerini tanıtmak, bu metinleri çözümleme becerisi kazandırmak ve tasavvufî kavramlar aracılığıyla insan, varlık ve hakikat anlayışını derinlemesine kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Türk Tasavvufunun öncü şahsiyetleri (Ahmet Yesevî, Yunus Emre, Mevlâna) ve temel metinleri incelenir. Tasavvuf düşüncesinin edebî ve kültürel bağlamı ele alınarak, metinler üzerinden tasavvufî kavramlar tahlil edilir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasavvufun Temellerini Tanıma
2 Türk Kültürü ve Tasavvufunda Önemli Şahsiyetleri Tanıma
3 Tasavvuf ile ilgili önemli kavramlar hakkında bilgi sahibi olma
4 Yunus Emre, Mevlana ve Ahmet Yesevî gibi Türk Tasavvuf büyüklerinin metinlerine hakim olma
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Düşüncesi Giriş
2 Türk Kültürü ve Tasavvuf
3 Türk Tasavvuf Düşüncesi
4 Yunus Emre
5 Yunus Emre
6 Yunus Emre
7 Mevlana
8 Mevlana
9 Ara Sınav
10 Mevlana
11 Amhet Yesevi
12 Ahmet Yesevi
13 Ahmet Yesevi
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Sabis Dökümanlara yüklenen metinler ders notu olarak kullanılabilir.

Ders Kaynakları

Ahmet Yaşar, Ocak Türk Sûfîliğine Bakışlar

Mustafa Tatçı, Yunus Emre Divanı

Kenan Rifai, Şerhli Mesnevi-i Şerif

Fuad Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar

Ahmet Yesevî, Divan-ı Hikmet

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. X
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. X
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Tasavvufun Temellerini Tanıma
2 Türk Kültürü ve Tasavvufunda Önemli Şahsiyetleri Tanıma
3 Tasavvuf ile ilgili önemli kavramlar hakkında bilgi sahibi olma
4 Yunus Emre, Mevlana ve Ahmet Yesevî gibi Türk Tasavvuf büyüklerinin metinlerine hakim olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 50
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)