Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki İngilizce PSK 329 5 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATİH BAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Psikoloji alanında kullanılan akademik ve klinik İngilizce terimleri öğretmektir. Öğrencilerin İngilizce bilimsel yayınları okuma, anlama ve mesleki iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Temel akademik ve psikoloji terminolojisi (Klinik, Bilişsel, Sosyal). Bilimsel makale okuma ve özet çıkarmaRaporlama ve sunum becerileri. Araştırma metodolojisi terimlerinin kullanımı ve mesleki yazışmalar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikolojinin temel alt alanlarına ait İngilizce terminolojiyidoğru kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Kısa Cevaplı Testler,
2 İngilizce bilimsel makale özetlerini (abstracts) ve metodoloji bölümlerini anlar. Tartışma, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Araştırma bulgularını veya vaka özetlerini İngilizce olarak sözlü sunabilir. Rol Oynama, Grupla Çalışma, Performans Değerlendirme,
4 Klinik, sosyal ve bilişsel psikolojideki anahtar terimlerimesleki bağlamda ayırt eder. Grupla Çalışma, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler,
5 İngilizce bir araştırma raporunun giriş ve sonuç bölümlerini akademik dile uygun yazar. Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Değerlendirme,
6 Mesleki İngilizce kaynakları aktif olarak takip etme ve alandaki güncel gelişmeleri anlama yeterliliği gösterir. Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikolojinin Dört Ana Alanı (Biyolojik, Bilişsel, Gelişimsel, Sosyal); Beceriler: Temel İngilizce Psikoloji terimlerinin telaffuzu ve tanımı.
2 Cognition, Memory, Attention, Perception, Problem-Solving, Executive Functions. Beceriler: Akademik metinlerdeki kısaltmaları (e.g., i.e., et al.) anlama ve kullanma.
3 Neuron, Synapse, Neurotransmitter (Dopamine, Serotonin), Brain Structures (Cortex, Hippocampus, Amygdala). Beceriler: Yapısal ve İşlevsel kelimeleri ayırt etme (Structural vs. Functional).
4 Attachment, Stage, Milestones, Puberty, Adolescence, Senescence, Aging. Beceriler: Gelişimsel süreçleri ifade eden zaman bağlaçlarını (subsequently, prior to, concurrently) kullanma.
5 Diagnosis, Symptom, Disorder (Anxiety, Depression, Schizophrenia), Therapy, Etiology, Prognosis. Beceriler: Hastalık ve belirtileri açıklayan tanılayıcı cümle kalıplarını öğrenme.
6 İngilizce Vaka Çalışması (Case Study) okuma; DSM-5 terimlerinin İngilizce karşılıkları. Beceriler: Okunan İngilizce metinleri özetleme ve ana fikirleri çıkarma.
7 Attitude, Stereotype, Prejudice, Conformity, Obedience, Groupthink, Bystander Effect. Beceriler: Karşılaştırma ve Zıtlık bildiren akademik ifadeleri (In contrast to, conversely, whereas) kullanma.
8 Hypothesis, Variable (Independent, Dependent), Reliability, Validity, Statistical Significance, Sampling. Beceriler: Bir hipotezi net ve bilimsel bir dille ifade etme.
9 İngilizce makalenin yapısı (Abstract, Introduction, Method, Results, Discussion); APA formatı. Beceriler: Giriş bölümü yazma ve literatür taraması referanslarını kullanma.
10 Findings, Evidence, Implication, Limitations, Future Research. Beceriler: Geçmiş zaman ve edilgen yapıları kullanarak (was found, results indicated) bulguları raporlama.
11 Bir araştırma konusunu İngilizce sunma teknikleri; Akademik Grafik ve Tabloları Açıklama. Beceriler: Sunum akışını yöneten kalıpları (I will start by..., Moving on to...) kullanma.
12 Informed Consent, Confidentiality, Ethics Committee, Debriefing. Beceriler: Etik ilkeleri ve zorunlulukları ifade eden modal yardımcıları (must, ought to, should) kullanma.
13 TED Talk veya popüler bilim makaleleri okuma/dinleme; Resilience, Mindfulness, Growth Mindset gibi popüler kavramlar. Beceriler: Dinlediği konuşmayı özetleme ve eleştirel görüş belirtme.
14 Dönem boyunca öğrenilen anahtar terminolojinin tekrarı; Mesleki İngilizce Portfolyo Sunumu (Özet/Sunum). Beceriler: Mesleki hedefleri ve kazanımları İngilizce ifade etme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar.
2 Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir.
3 Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir.
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. X
5 Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
6 Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. X
7 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. X
8 Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir.
9 Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. X
10 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. X
11 En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. X
12 Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Psikolojinin temel alt alanlarına ait İngilizce terminolojiyidoğru kullanır. 0 1 0 1 3 2 5 0 2 1
2 İngilizce bilimsel makale özetlerini (abstracts) ve metodoloji bölümlerini anlar. 0 4 0 4 4 3 5 1 2 1 1 0
3 Araştırma bulgularını veya vaka özetlerini İngilizce olarak sözlü sunabilir. 3 4 0 4 2 2 5 0 3 3 2 1
4 Klinik, sosyal ve bilişsel psikolojideki anahtar terimlerimesleki bağlamda ayırt eder. 2 4 0 4 3 3 2 0 2 1 3 0
5 İngilizce bir araştırma raporunun giriş ve sonuç bölümlerini akademik dile uygun yazar. 0 4 0 4 2 2 5 0 1 0 3 0
6 Mesleki İngilizce kaynakları aktif olarak takip etme ve alandaki güncel gelişmeleri anlama yeterliliği gösterir. 0 4 0 4 5 3 5 0 4 0 2 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
dersAKTSKredisi 6