| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce | PSK 329 | 5 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Psikoloji alanında kullanılan akademik ve klinik İngilizce terimleri öğretmektir. Öğrencilerin İngilizce bilimsel yayınları okuma, anlama ve mesleki iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Temel akademik ve psikoloji terminolojisi (Klinik, Bilişsel, Sosyal). Bilimsel makale okuma ve özet çıkarma. Raporlama ve sunum becerileri. Araştırma metodolojisi terimlerinin kullanımı ve mesleki yazışmalar. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojinin temel alt alanlarına ait İngilizce terminolojiyidoğru kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | İngilizce bilimsel makale özetlerini (abstracts) ve metodoloji bölümlerini anlar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Araştırma bulgularını veya vaka özetlerini İngilizce olarak sözlü sunabilir. | Rol Oynama, Grupla Çalışma, | Performans Değerlendirme, |
| 4 | Klinik, sosyal ve bilişsel psikolojideki anahtar terimlerimesleki bağlamda ayırt eder. | Grupla Çalışma, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler, |
| 5 | İngilizce bir araştırma raporunun giriş ve sonuç bölümlerini akademik dile uygun yazar. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Değerlendirme, |
| 6 | Mesleki İngilizce kaynakları aktif olarak takip etme ve alandaki güncel gelişmeleri anlama yeterliliği gösterir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikolojinin Dört Ana Alanı (Biyolojik, Bilişsel, Gelişimsel, Sosyal); Beceriler: Temel İngilizce Psikoloji terimlerinin telaffuzu ve tanımı. | |
| 2 | Cognition, Memory, Attention, Perception, Problem-Solving, Executive Functions. Beceriler: Akademik metinlerdeki kısaltmaları (e.g., i.e., et al.) anlama ve kullanma. | |
| 3 | Neuron, Synapse, Neurotransmitter (Dopamine, Serotonin), Brain Structures (Cortex, Hippocampus, Amygdala). Beceriler: Yapısal ve İşlevsel kelimeleri ayırt etme (Structural vs. Functional). | |
| 4 | Attachment, Stage, Milestones, Puberty, Adolescence, Senescence, Aging. Beceriler: Gelişimsel süreçleri ifade eden zaman bağlaçlarını (subsequently, prior to, concurrently) kullanma. | |
| 5 | Diagnosis, Symptom, Disorder (Anxiety, Depression, Schizophrenia), Therapy, Etiology, Prognosis. Beceriler: Hastalık ve belirtileri açıklayan tanılayıcı cümle kalıplarını öğrenme. | |
| 6 | İngilizce Vaka Çalışması (Case Study) okuma; DSM-5 terimlerinin İngilizce karşılıkları. Beceriler: Okunan İngilizce metinleri özetleme ve ana fikirleri çıkarma. | |
| 7 | Attitude, Stereotype, Prejudice, Conformity, Obedience, Groupthink, Bystander Effect. Beceriler: Karşılaştırma ve Zıtlık bildiren akademik ifadeleri (In contrast to, conversely, whereas) kullanma. | |
| 8 | Hypothesis, Variable (Independent, Dependent), Reliability, Validity, Statistical Significance, Sampling. Beceriler: Bir hipotezi net ve bilimsel bir dille ifade etme. | |
| 9 | İngilizce makalenin yapısı (Abstract, Introduction, Method, Results, Discussion); APA formatı. Beceriler: Giriş bölümü yazma ve literatür taraması referanslarını kullanma. | |
| 10 | Findings, Evidence, Implication, Limitations, Future Research. Beceriler: Geçmiş zaman ve edilgen yapıları kullanarak (was found, results indicated) bulguları raporlama. | |
| 11 | Bir araştırma konusunu İngilizce sunma teknikleri; Akademik Grafik ve Tabloları Açıklama. Beceriler: Sunum akışını yöneten kalıpları (I will start by..., Moving on to...) kullanma. | |
| 12 | Informed Consent, Confidentiality, Ethics Committee, Debriefing. Beceriler: Etik ilkeleri ve zorunlulukları ifade eden modal yardımcıları (must, ought to, should) kullanma. | |
| 13 | TED Talk veya popüler bilim makaleleri okuma/dinleme; Resilience, Mindfulness, Growth Mindset gibi popüler kavramlar. Beceriler: Dinlediği konuşmayı özetleme ve eleştirel görüş belirtme. | |
| 14 | Dönem boyunca öğrenilen anahtar terminolojinin tekrarı; Mesleki İngilizce Portfolyo Sunumu (Özet/Sunum). Beceriler: Mesleki hedefleri ve kazanımları İngilizce ifade etme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X | |||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojinin temel alt alanlarına ait İngilizce terminolojiyidoğru kullanır. | 0 | 1 | 0 | 1 | 3 | 2 | 5 | 0 | 2 | 1 | ||
| 2 | İngilizce bilimsel makale özetlerini (abstracts) ve metodoloji bölümlerini anlar. | 0 | 4 | 0 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 0 |
| 3 | Araştırma bulgularını veya vaka özetlerini İngilizce olarak sözlü sunabilir. | 3 | 4 | 0 | 4 | 2 | 2 | 5 | 0 | 3 | 3 | 2 | 1 |
| 4 | Klinik, sosyal ve bilişsel psikolojideki anahtar terimlerimesleki bağlamda ayırt eder. | 2 | 4 | 0 | 4 | 3 | 3 | 2 | 0 | 2 | 1 | 3 | 0 |
| 5 | İngilizce bir araştırma raporunun giriş ve sonuç bölümlerini akademik dile uygun yazar. | 0 | 4 | 0 | 4 | 2 | 2 | 5 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 |
| 6 | Mesleki İngilizce kaynakları aktif olarak takip etme ve alandaki güncel gelişmeleri anlama yeterliliği gösterir. | 0 | 4 | 0 | 4 | 5 | 3 | 5 | 0 | 4 | 0 | 2 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||