| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | OZE 105 | 1 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BEKİR FATİH MERAL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. BEKİR FATİH MERAL, |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Arş. Gör Damla ALTIN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi sürecinde gerekli temel bilgilerin kazandırılması ve sonraki eğitim ve meslek yaşantısında gerekli temel yeterlikleri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar; zihin yetersizliği olan bireyler; otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler; sınıflandırma, yaygınlık, nedenler, akademik ve akademik olmayan özellikler; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri ve sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları |
| Ders Kaynakları | Turnbull, A. P., Rutherford Turnbull, H., Wehmeyer, M. L., & Shogren, K. A. (2020). Exceptional lives: practice, progress, & dignity in today's schools (9th ed.). Pearson Education.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 50 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|