| 1 | 
                                    Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklardan yararlanarak bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 2 | 
                                    Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 3 | 
                                    Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 4 | 
                                    Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir, yönetir ve bu süreçlerde teknolojiyi etkili biçimde kullanır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 5 | 
                                    Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 6 | 
                                    Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 7 | 
                                    Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 8 | 
                                    Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 9 | 
                                    Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 10 | 
                                    Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 11 | 
                                    Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 12 | 
                                    Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 13 | 
                                    Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 14 | 
                                    Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 15 | 
                                    Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             |