| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sürdürülebilir Tarım | IDS 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜLYA KARABAŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜLYA KARABAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Tarımsal alanları tahrip etmeden, verimliliği sürekli kılmak üzere doğayla uyumlu ve rekabetçi tarımsal üretim sistemleri ve bu üretim sistemleri ile uyumlu toprak işleme, sulama, gübreleme, enerji ve bitki koruma uygulamaları hakkında öğrencilere gerekli bilgileri sağlamak. Ekolojik, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla toprak verimliliğini, çevrenin korunması ile gıda güvenliğinin sağlaması, biyolojik çeşitliliğin korunması ve sürdürülebilir tarım sistemlerinin tanımlanması ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | İklim değişimi kaynaklı olumsuz koşulların yaşandığı günümüz dünyasında insanların ve diğer canlıların yaşamlarını devam ettirebilmeleri için gıda güvenliğini sağlamak başta olmak üzere bitkisel ve hayvansal üretimin sağlıklı koşullarda devamlılığı için sürdürülebilir tarımda yapılması gereken uygulamalar hakkında bilgi verilir. Sürdürülebilir tarım ilkelerine uyumlu toprak işleme, toprağın korunması, toprak rehabilitasyonu, biyolojik çeşitliliğin korunması, sulama, gübreleme, topraksız tarım, uygun tarımsal üretim yöntemleri, yenilenebilir enerji ve bitki koruma uygulamaları hakkında bilgiler verilir. Sürdürülebilir bir tarım için makine ve yeni teknolojilerin kullanımı ile birlikte tarım sigortaları ve kooperatiflerinin önemi de vurgulanır.
|
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sürdürülebilir tarım ve kavramlarını öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sürdürülebilir tarımın çevresel, ekonomik ve sosyal değerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Tarım topraklarının korunması ve rehabilitasyonu nun önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sürdürülebilir tarım anlayışına uygun sulama, gübreleme, bitki koruma ürünlerini ve stratejilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sürdürülebilir tarımın tanımı, çevresel, sosyal ve ekonomik bakımdan önemi ve ilkeleri | |
| 2 | Geleneksel, konvansiyonel, organik ve entegre tarım sistemlerinin tanıtılması | |
| 3 | Sürdürülebilir tarımda iklim faktörü ve bunun tarıma etkileri | |
| 4 | Sürdürülebilir tarımda toprak yönetimi, toprak kaynakları, toprak verimliliği, toprak işleme, topraksız tarım, toprağın korunması ve ıslahı | |
| 5 | Sürdürülebilir tarım açısından biyolojik çeşitliliğin önemi, biyoçeşitliliği etkileyen faktörler ve bunun korunması. | |
| 6 | Sürdürülebilir tarım için uygun su kaynakları, su kaynaklarının yönetimi ve sulama yöntemlerinin seçimi. | |
| 7 | Sürdürülebilir tarımda uygun gübreler ve gübreleme tekniklerinin kullanımı | |
| 8 | Sürdürülebilir tarım için bitki ıslahının önemi | |
| 9 | Sürdürülebilir tarım ilkelerine uyumlu bitki koruma uygulamaları.(Hastalık, zararlı ve yabancı otlarla mücadele). | |
| 10 | Sürdürülebilir tarımda enerji çeşitlendirmesi ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı. | |
| 11 | Sürdürülebilir arımda makinalaşma ve yenilikçi teknolojilerin kullanımı. | |
| 12 | Sürdürülebilir tarım ekonomisi ve tarımsal kooperatifler. | |
| 13 | Proje sunumları | |
| 14 | Proje sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Sürdürülebilir tarım ve kavramlarını öğrenir. |
| 2 | Sürdürülebilir tarımın çevresel, ekonomik ve sosyal değerini kavrar. |
| 3 | Tarım topraklarının korunması ve rehabilitasyonu nun önemini kavrar. |
| 4 | Sürdürülebilir tarım anlayışına uygun sulama, gübreleme, bitki koruma ürünlerini ve stratejilerini öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||