| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeşil Finansman | IDS 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KOÇ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KOÇ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, finansal sistem içerisinde çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) unsurlarının rolünü ve sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle olan ilişkisini kavratarak öğrencilerin sürdürülebilir finans alanında teorik ve uygulamalı bilgi birikimi kazanmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, finansal sistemin sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde yeniden yapılandırılmasına yönelik kavram, araç ve uygulamaları ele almaktadır. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sürdürülebilir finansın temel kavramlarını ve ESG kriterlerini açıklayabilir, ekonomik ve çevresel önemini değerlendirebilir. | Anlatım, Proje, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
| 2 | Yenilenebilir enerji, yeşil tahvil, sosyal tahvil ve sürdürülebilir kredi gibi finansal araçları analiz eder ve bunların finansal sistemdeki rolünü tartışabilir. | Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | İklim risklerinin finansal piyasalar üzerindeki etkilerini yorumlayabilir ve finansal istikrar açısından risk yönetimi stratejilerini tartışabilir. | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Karbon ticareti, karbon fiyatlandırma ve sınırda karbon düzenlemeleri gibi politikaların finansal ve ekonomik etkilerini değerlendirebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | Sürdürülebilirlik raporlama standartlarını (GRI, SASB, CDP vb.) karşılaştırabilir ve işletmelerin bu raporları nasıl uyguladığını analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Sürdürülebilirlik uygulamalarının finansal performans üzerindeki etkilerini ölçebilir ve etik, çevresel ve sosyal faktörlerle ilişkilendirebilir. | Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 7 | Küresel ve yerel sürdürülebilir finans uygulamaları arasında karşılaştırma yaparak, Türkiye’nin sürdürülebilir finans stratejilerini yorumlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hafta 1: Sürdürülebilir Finansmanın Tanımı ve Önemi | |
| 2 | Hafta 2: Yenilenebilir Enerjinin Finansmanı | |
| 3 | Hafta 3: Yeşil Tahviller | |
| 4 | Hafta 4: Sosyal Tahviller | |
| 5 | Hafta 5: Sürdürülebilir Bankacılık ve Krediler | |
| 6 | Hafta 6: Sürdürülebilir Yatırım Stratejileri | |
| 7 | Hafta 7: İklim Riski ve Finansal İstikrar | |
| 8 | Hafta 8: Ara Sınav ve Değerlendirme | |
| 9 | Hafta 9: Karbon Ticareti ve Karbon Fiyatlandırma | |
| 10 | Hafta 10: Sınırda Karbon Düzenlemeleri | |
| 11 | Hafta 11: Sürdürülebilirliğin Raporlanması (Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları) | |
| 12 | Hafta 12: Sürdürülebilirliğin Raporlanması (Küresel ve Yerel Uygulamalar) | |
| 13 | Hafta 13: Sürdürülebilirlik ve Finansal Performans | |
| 14 | Hafta 14: Genel Değerlendirme ve Final Sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sürdürülebilir finansın temel kavramlarını ve ESG kriterlerini açıklayabilir, ekonomik ve çevresel önemini değerlendirebilir. | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 |
| 2 | Yenilenebilir enerji, yeşil tahvil, sosyal tahvil ve sürdürülebilir kredi gibi finansal araçları analiz eder ve bunların finansal sistemdeki rolünü tartışabilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| 3 | İklim risklerinin finansal piyasalar üzerindeki etkilerini yorumlayabilir ve finansal istikrar açısından risk yönetimi stratejilerini tartışabilir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| 4 | Karbon ticareti, karbon fiyatlandırma ve sınırda karbon düzenlemeleri gibi politikaların finansal ve ekonomik etkilerini değerlendirebilir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
| 5 | Sürdürülebilirlik raporlama standartlarını (GRI, SASB, CDP vb.) karşılaştırabilir ve işletmelerin bu raporları nasıl uyguladığını analiz edebilir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 6 | Sürdürülebilirlik uygulamalarının finansal performans üzerindeki etkilerini ölçebilir ve etik, çevresel ve sosyal faktörlerle ilişkilendirebilir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| 7 | Küresel ve yerel sürdürülebilir finans uygulamaları arasında karşılaştırma yaparak, Türkiye’nin sürdürülebilir finans stratejilerini yorumlayabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||