| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği II | DKH 512 | 2 | 3 + 6 | 6 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Üreme Sağlığı Aile Planlaması Cinsel Sağlık İnfertilite |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencileri jinekoloji konusunda bilinçlendirmek, kadın sağlığı ile ilgili yeni gelişmeleri öğretmek, kurs ve hastane ortamında mesleki faaliyetlerde gerekli olacak teorik ve pratik becerileri kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Üreme sağlığı, cinsel sağlık, toplumsal cinsiyet, klimakterium, menopoz, jinekolojik problemler ve jinekolojik kanserler, kanser tarama testleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Toplumsal cinsiyetle ilgili kadın sağlığı problemlerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Jinekolojik problemler ve hemşirelik bakımını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Jinekolojik kanserler ve hemşirelik bakımını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Jinekolojik kanserlerle ilgili taramaları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | Klimakteryum ve menapoz dönemi sağlık problemlerinde hemşirelik yaklaşımını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kadın sağlığına giriş- kadın sağlığı sorunları ve kadının genel durumu | Literatür tarama |
| 2 | Üreme sağlığı, cinsel sağlık ve üreme hakları | Literatür tarama |
| 3 | Toplumsal cinsiyet ve kadın sağlığına etkileri | Literatür tarama |
| 4 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ile mücadelede hemşirenin rolü | Literatür tarama |
| 5 | Klimakterik dönem kadın sağlığı ve hemşirelik yaklaşımları | Literatür tarama |
| 6 | Menapoz dönemi sağlık problemleri | Literatür tarama |
| 7 | Menapoz dönemi sağlık problemlerinde hemşirelik yaklaşımları | Literatür tarama |
| 8 | Jinekolojik problemler –enfeksiyonlar ve kanamalar | Literatür tarama |
| 9 | Jinekolojik problemler- üreme organ yer değişiklikleri ve benign yapılar | Literatür tarama |
| 10 | Jinekolojik problemlerde hemşirelik yaklaşımları | Literatür tarama |
| 11 | Jinekolojik malignensiler | Literatür tarama |
| 12 | Jinekolojik malignensilerde hemşirelik yaklaşımları | Literatür tarama |
| 13 | Kadınlarda kanser tarama testleri ve hemşirenin görevleri | Literatür tarama |
| 14 | Ders ve seminerlerin değerlendirilmesi | - |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Taşkın, L.; Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 1997 Güncel Makaleler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kadın sağlığı sorunlarına kapsamlı ve bütüncü bir bakış açısı geliştirir. | X | |||||
| 2 | Kadın sağlığı sorunlarının nedenlerini analiz eder | X | |||||
| 3 | Kadın ve ailesine yönelik sağlık eğitimi yapabilir | X | |||||
| 4 | Kadın sağlığı sorunlarına yönelik yenilikçi çözüm stratejileri geliştirir | X | |||||
| 5 | Bir yabancı dilde bilimsel yayın takip edecek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilir | X | |||||
| 6 | Uzman olarak jinekolojik, obstetrik alanda nitelikli hemşirelik bakımı verir | X | |||||
| 7 | Kadın sağlığını gösteren istatistiksel verileri bilir ve yorumlar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Toplumsal cinsiyetle ilgili kadın sağlığı problemlerini sıralar | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
| 2 | Jinekolojik problemler ve hemşirelik bakımını açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
| 3 | Jinekolojik kanserler ve hemşirelik bakımını açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
| 4 | Jinekolojik kanserlerle ilgili taramaları bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
| 5 | Klimakteryum ve menapoz dönemi sağlık problemlerinde hemşirelik yaklaşımını açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 6 | 96 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 202 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||