| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Anket Metodolojisi | VBA 008 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. LEVENT ÇALLI |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. LEVENT ÇALLI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anket Araştırmasının Temellerini ve Uygun Yöntemi Belirleme: Öğrenci, anket araştırmasının ne olduğunu, temel kavramlarını, güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilir | Proje, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Araştırma Amacına Yönelik Geçerli ve Güvenilir Bir Anket Formu Geliştirme: Öğrenci, araştırma hedeflerini net bir şekilde belirleyip bu hedeflere uygun, anlaşılır, tarafsız ve amaca yönelik sorular oluşturabilir | ||
| 3 | Hedef Kitleyi Tanımlama ve Uygun Örnekleme Tekniğini Seçme: Öğrenci, araştırma yapılacak evreni (hedef kitleyi) doğru bir şekilde tanımlayabilir ve bu evreni temsil edecek nitelikteki örneklem büyüklüğünü belirleyebilir. İstatistiksel anlamlılığı göz önünde bulundurarak, olasılıklı veya olasılıklı olmayan örnekleme yöntemleri arasından araştırmanın amacına en uygun olanı seçebilir | ||
| 4 | Anket Verilerini Sistematik Bir Şekilde Toplama ve Analize Hazır Hale Getirme: Öğrenci, seçilen anket yöntemine göre veri toplama sürecini planlayabilir ve uygulayabilir | ||
| 5 | Anket Verilerini Analiz Etme, Yorumlama ve Bulguları Raporlama: Öğrenci, toplanan verileri temel istatistiksel teknikler (frekans, yüzde, ortalama vb.) kullanarak analiz edebilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir | X | |||||
| 3 | Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir | X | |||||
| 4 | Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir | X | |||||
| 5 | Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir | X | |||||
| 6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir | X | |||||
| 7 | Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir. | X | |||||
| 9 | Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir | X | |||||
| 10 | Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir | X | |||||
| 11 | Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir | X | |||||
| 12 | Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anket Araştırmasının Temellerini ve Uygun Yöntemi Belirleme: Öğrenci, anket araştırmasının ne olduğunu, temel kavramlarını, güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilir | ||||||||||||
| 2 | Araştırma Amacına Yönelik Geçerli ve Güvenilir Bir Anket Formu Geliştirme: Öğrenci, araştırma hedeflerini net bir şekilde belirleyip bu hedeflere uygun, anlaşılır, tarafsız ve amaca yönelik sorular oluşturabilir | ||||||||||||
| 3 | Hedef Kitleyi Tanımlama ve Uygun Örnekleme Tekniğini Seçme: Öğrenci, araştırma yapılacak evreni (hedef kitleyi) doğru bir şekilde tanımlayabilir ve bu evreni temsil edecek nitelikteki örneklem büyüklüğünü belirleyebilir. İstatistiksel anlamlılığı göz önünde bulundurarak, olasılıklı veya olasılıklı olmayan örnekleme yöntemleri arasından araştırmanın amacına en uygun olanı seçebilir | ||||||||||||
| 4 | Anket Verilerini Sistematik Bir Şekilde Toplama ve Analize Hazır Hale Getirme: Öğrenci, seçilen anket yöntemine göre veri toplama sürecini planlayabilir ve uygulayabilir | ||||||||||||
| 5 | Anket Verilerini Analiz Etme, Yorumlama ve Bulguları Raporlama: Öğrenci, toplanan verileri temel istatistiksel teknikler (frekans, yüzde, ortalama vb.) kullanarak analiz edebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 35 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|