| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Siber Güvenliğe Giriş | BST 308 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HALENUR SAZAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, elektronik ortamda saklanan her türlü bilginin güvenliğinin sağlanması veya iyileştirilmesi amacıyla geliştirilmiş şifreleme algoritmalarının analizi, tasarımı ve benzetimi için temel matematiksel kavramların ve yöntemlerin incelenmesidir. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | ||
| 2 | Güncel teknolojilerin kullanımı sırasındaki güvenlik risklerini analiz etme ve yorumlama becerisi | ||
| 3 | Şifreleme algoritmalarının tarihsel gelişiminin incelenmesi | ||
| 4 | Kaotik ve Kuantum kriptoloji kavramlarının incelenmesi | ||
| 5 | Elektronik imza mantığının kazılması |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Şifreleme ve şifre çözme algoritmalarının önemi, tarihsel gelişimi ve bilgi şifreleme ile ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Şifreleme ve şifre çözme algoritmalarının önemi, tarihsel gelişimi ve bilgi şifreleme ile ilgili temel kavramlar | |
| 3 | Klasik şifreleme algoritmalarının temel prensiplerinin incelenmesi ve farklı kriterler dikkate alınarak sınıflandırılması | |
| 4 | Simetrik anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri | |
| 5 | Simetrik anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri | |
| 6 | Simetrik olmayan anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri | |
| 7 | Simetrik olmayan anahtar yöntemine dayalı klasik şifreleme algoritma örnekleri | |
| 8 | Rastgele sayı üreteçleri | |
| 9 | Karıştırma algoritmaları | |
| 10 | Karıştırma algoritmaları | |
| 11 | Kaotik Kriptoloji | |
| 12 | Kuantum Kriptoloji | |
| 13 | Elektronik imza | |
| 14 | SSL Şifreleme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
| 2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
| 3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
| 4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
| 5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Matematik fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||
| 2 | Güncel teknolojilerin kullanımı sırasındaki güvenlik risklerini analiz etme ve yorumlama becerisi | |||||
| 3 | Şifreleme algoritmalarının tarihsel gelişiminin incelenmesi | |||||
| 4 | Kaotik ve Kuantum kriptoloji kavramlarının incelenmesi | |||||
| 5 | Elektronik imza mantığının kazılması |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|