| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nesnelerin İnterneti | BST 306 | 6 | 3 + 2 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HALENUR SAZAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, nesnelerin interneti için donanım, yazılım ve bulut teknolojileri çözümlerinin öğrenilip nasıl verimli bir şekilde kullanılması gerektiğini kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nesnelerin interneti kavramının öğrenilmesi | ||
| 2 | Çevrim içi akan verilerin nasıl toplanacağının incelenmesi | ||
| 3 | Büyük verilerin analiz edilmesi | ||
| 4 | İstatistiksel analiz yöntemlerinin öğrenilmesi | ||
| 5 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nesnelerin interneti (IoT) kavramı, nesne, internet ve anlam bakımından IoT vizyonu. Teknolojinin gelişim ivmesindeki hızlanma ve dönüşümde kısalan peryotlar. | |
| 2 | Büyük veri okyanusu. Veri tipleri ve analiz kavramı. Arama motoru, çevrim içi veri, sosyal medya, ekonomik, meteorolojik, güç şebekesi ağı. | |
| 3 | Veri madenciliği yöntemleri ve nesnelerin interneti uygulamaları | |
| 4 | IoT katmanları. Donanım teknolojisindeki gelişmeler ve IoT uygulamaları altyapısı. Gömülü sistem, sensörler, aktuator, kontrolcüler, entegreler ve yeni standartlar. | |
| 5 | IoT katmanları. İletişim teknolojileri, NFC, RFID, Bluetooth (BLE), Zigbee, Lora, Sigfox | |
| 6 | IoT katmanları. Nesnelerin Webi kavramı ve IPv6, Web servisleri, REST, Json, kavramsal web | |
| 7 | Smart city kavramı ve IoT. Anlık çevresel gözlemler, katılımcı vatandaşlık, akıllı ulaşım, su kalitesi, güç tüketimi yönetimi | |
| 8 | Endüstri 4.0 ve IoT ile kalite ve verimlilik artışı. | |
| 9 | Akıllı ulaşım ve IoT. Otonom araçlar, taşımacılık, trafik izleme ve ulaşımdaki kalite artışı. | |
| 10 | IoT için zaman serilerinin önemi, analiz yöntemleri ve uygulamaları | |
| 11 | Bulut ve büyük veri analiz uygulamaları | |
| 12 | IoT kavramının ekonomik değeri ve IoT kullanımının yaşayışımıza yansıyan ahlaki ve hukuksal boyutu. | |
| 13 | IoT kavramının ekonomik değeri ve IoT kullanımının yaşayışımıza yansıyan ahlaki ve hukuksal boyutu. | |
| 14 | IoT kavramının ekonomik değeri ve IoT kullanımının yaşayışımıza yansıyan ahlaki ve hukuksal boyutu. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
| 2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
| 3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
| 4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
| 5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nesnelerin interneti kavramının öğrenilmesi | |||||
| 2 | Çevrim içi akan verilerin nasıl toplanacağının incelenmesi | |||||
| 3 | Büyük verilerin analiz edilmesi | |||||
| 4 | İstatistiksel analiz yöntemlerinin öğrenilmesi | |||||
| 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|