| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Veri Tabanı Yönetimi ve Uygulamaları | BST 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE ŞİŞCİ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE ŞİŞCİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği | Veritabanı analizi, tasarımı, kullanımı, sorgulama ve geliştirme konularının öğretilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Veritabanının tasarımı, oluşturulma ve normalizasyonu becerisinin elde edilmesi | ||
| 2 | Veritabanını sorgulama, modelleme becerisinin elde edilmesi | ||
| 3 | Sorgu optimizasyonunu yapabilme ve işlem (transaction) yönetme becerisi |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş:Dosya ve veri tabanı kavramları, VT sistem genel yapısı | |
| 2 | ER ile veri tabanı kavramsal tasarımı | |
| 3 | EER ve UML ile veri tabanı kavramsal tasarımı | |
| 4 | İlişkisel Model, İlişkisel Model Tasarımı | |
| 5 | İlişkisel cebir | |
| 6 | SQL | |
| 7 | SQL, SQL programlama | |
| 8 | SQL programlama | |
| 9 | Fiziksel Tasarım: İndeksleme | |
| 10 | Fiziksel Tasarım: İndeksleme | |
| 11 | Fonksiyonel bağımlılık, Normalizasyon | |
| 12 | Normalizasyon | |
| 13 | VTYS'de Güvenlik | |
| 14 | Gelişmiş veri tabanları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
| 2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
| 3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
| 4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
| 5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Veritabanının tasarımı, oluşturulma ve normalizasyonu becerisinin elde edilmesi | |||||
| 2 | Veritabanını sorgulama, modelleme becerisinin elde edilmesi | |||||
| 3 | Sorgu optimizasyonunu yapabilme ve işlem (transaction) yönetme becerisi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 50 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||