| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ayrık Matematik | BST 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 1.Matematiksel düşünceyi, sebep-sonuç ilişkisi oluşturmayı öğrenmek |
| Dersin İçeriği | Bilgisayar mühendisliğindeki ve bilgisayar bilimlerindeki matematiksel tekniklere giriş,matematiksel mantık, indüksiyon, küme teorisi, bağıntılar, fonksiyonlar, cebirsel yapılar, graflar, ağaçlar ve eşleme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | ||
| 2 | Kümeler ve fonksiyonlarla ilgili temelleri öğrenir | ||
| 3 | Matematiksel sebep-sonuç ilişkisi, tümevarım ve yineleme temellerini öğrenir. | ||
| 4 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir | ||
| 5 | Algoritma zaman karmaşıklığı hakkında bilgi sahibi olur. | ||
| 6 | Özyineli yapılar ve algoritmalar hakkında fikir sahibi olur | ||
| 7 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | ||
| 8 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir | ||
| 9 | Ağaç yapısını ve özelliklerini öğrenir | ||
| 10 | Matematik düşünce yapısı gelişir | ||
| 11 | Matematiksel yapıları diğer bilimlerde kullanır | ||
| 12 | Matematiksel çıkarsama yapabilir | ||
| 13 | Yazılan algoritmaların analizi konusunda fikir üretebilir | ||
| 14 | Çözümlerini algoritmik olarak ifade edebilir | ||
| 15 | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kümeler | |
| 2 | Önermeler | |
| 3 | Argümanlar ve Sonuç Çıkarım Kuralları | |
| 4 | Niceleyiciler | |
| 5 | İç-İçe Niceleyiciler | |
| 6 | Kanıtlar | |
| 7 | Diğer Kanıt Yöntemleri | |
| 8 | Matematiksel Tümevarım | |
| 9 | Diziler | |
| 10 | Bağıntılar | |
| 11 | Algoritmalar | |
| 12 | Graf Teorisi | |
| 13 | Yollar ve Çevrimler | |
| 14 | Kombinasyonel Devreler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
| 2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
| 3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
| 4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
| 5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | |||||
| 2 | Kümeler ve fonksiyonlarla ilgili temelleri öğrenir | |||||
| 3 | Matematiksel sebep-sonuç ilişkisi, tümevarım ve yineleme temellerini öğrenir. | |||||
| 4 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir | |||||
| 5 | Algoritma zaman karmaşıklığı hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 6 | Özyineli yapılar ve algoritmalar hakkında fikir sahibi olur | |||||
| 7 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | |||||
| 8 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir | |||||
| 9 | Ağaç yapısını ve özelliklerini öğrenir | |||||
| 10 | Matematik düşünce yapısı gelişir | |||||
| 11 | Matematiksel yapıları diğer bilimlerde kullanır | |||||
| 12 | Matematiksel çıkarsama yapabilir | |||||
| 13 | Yazılan algoritmaların analizi konusunda fikir üretebilir | |||||
| 14 | Çözümlerini algoritmik olarak ifade edebilir | |||||
| 15 | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 60 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||