| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye ve Uluslararası Ticaret | UTC 212 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL ŞİMDİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Türkiye’nin uluslararası ticaret tarihini ve uluslararası ticarete ilişkin politikalarını detaylarıyla sunmaktır. |
| Dersin İçeriği | Türkiye’nin küresel ticaretteki yeri, Türkiye ekonomisinde uluslararası ticaret politikası, Tarım ve Sanayi malları ticareti, Türkiye’de ekonomik krizler ve ticaret |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye’nin uluslararası ticaret politikasını ana hatlarıyla tarihsel süreç içerisinde ifade eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Türk dış ticaretinde etkili olan uygulamaların farkına varır ve tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Uluslararası ticaretin geleceğine ilişkin öngörüde bulunur | Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Türkiye ekonomisindeki uluslararası ticarete ilişkin uygulamaları örneklerle açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye Dış Ticaretine Genel Bakış | |
| 2 | Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Uluslararası Ticaret | |
| 3 | Milli Mücadele Döneminde Dış Ticaret | |
| 4 | Büyük Buhran ve Ülke Ekonomileri | |
| 5 | Devletçilik ve Uluslararası Ticaret | |
| 6 | Demokrat Parti Dönemi Türkiye Ekonomisi | |
| 7 | İthal İkame Politikası | |
| 8 | Krizler Dönemi | |
| 9 | İhracata Dayalı Büyüme Politikası | |
| 10 | Uluslararası Ticaretin Serbestleşmesi - 24 Ocak Kararları | |
| 11 | Enflasyonist Dönemde Uluslararası Ticaret | |
| 12 | 2000’li Yıllarda Kalkınma Planları | |
| 13 | Uluslararası Ticaret ve Teşvikler | |
| 14 | Türkiye ve Ticari Anlaşmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Yalın Alpay ve Emre Alkin (2022). Olaylarla Türkiye Ekonomisi: Yirminci Yüzyıl Türkiye Ekonomi Tarihi. Hümanist Kitap Yayıncılık. Şevket Pamuk (2014). Türkiye’nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Özkan Aydın (2005). Milli Mücadele Döneminde Dış Ticaret 1920-1923. Türk Dış Ticaret Vakfı Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye’nin uluslararası ticaret politikasını ana hatlarıyla tarihsel süreç içerisinde ifade eder. | 3 | 4 | 4 | ||||||
| 2 | Türk dış ticaretinde etkili olan uygulamaların farkına varır ve tartışır. | 4 | 4 | |||||||
| 3 | Uluslararası ticaretin geleceğine ilişkin öngörüde bulunur | 4 | 5 | 4 | ||||||
| 4 | Türkiye ekonomisindeki uluslararası ticarete ilişkin uygulamaları örneklerle açıklar. | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||