| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dış Ticaret Girişimciliği ve İş Geliştirme | UTC 208 | 4 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Seren ÖZSOY |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Global ölçekte yönetsel paradigmanın yanında girişimcilik faaliyetlerini pratiklerle değerlendirmek |
| Dersin İçeriği | 14 haftalık ders planında genel olarak uluslararası girişimcilik kavramı, alandaki teorik gelişmeler, girişimcilerin uluslararası stratejik alternatifleri anlatılmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 2 | Uluslararası girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 3 | Türkiye´deki uluslararası girişimleri değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | Ülkelerin uluslararası girişim potansiyelini değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Girişimcilik üzerine zihin açıcı bir tartışma | |
| 2 | Girişimciliğin ve uluslararası girişimciliğin doğası üzerine I | |
| 3 | Girişimciliğin ve uluslararası girişimciliğin doğası üzerine II | |
| 4 | Girişimciler niçin uzaklara gitmek ister ve hangi yollarla uluslararasılaşır | |
| 5 | Girişimcilik ve uluslararası girişimcilik modelleri | |
| 6 | Uluslararası girişimcilikte paradigmalar | |
| 7 | İş modeli nasıl geliştirilir? I | Osterwalder, A. ve Y. Pigneur (2010) İş Modeli Üretimi, Optimist. |
| 8 | İş modeli nasıl geliştirilir? II | Osterwalder, A. ve Y. Pigneur (2010) İş Modeli Üretimi, Optimist. |
| 9 | ||
| 10 | Bir işe uluslararası boyut kazandırma I | |
| 11 | Bir işe uluslararası boyut kazandırma II | |
| 12 | Öğrenci proje sunumları | |
| 13 | Öğrenci proje sunumları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notu olarak sunulan ilgili dokumanlar |
| Ders Kaynakları |
Can, E. (2009). Uluslararası İşletmecilik Teori ve Uygulama, Beta Yayınları. Dunning, J.H. ve S.M. Lundan (2008) Multinational Enterprises and the Global Economy, Edward Elgar. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 2 | Uluslararası girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Türkiye´deki uluslararası girişimleri değerlendirme | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 4 | Ülkelerin uluslararası girişim potansiyelini değerlendirme | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||