| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce III | UTC 204 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEREN ÖZSOY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | The purpose of the course is to enable students to comprehend purchasing, logistics, payments and trade documents more effectively. Each unit of the course focuses on a particular theme of international trade documents. |
| Dersin İçeriği | The course contains purchasing, risk management, logistics and payments in international trade. Besides, the course includes international trade documents not only export but also import. Each theme is presented with a background in the context of real-life examples.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Describe what companies do; describe work-related responsibilities in the present simple tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Talk about company structure; talk about projects in the present continuous tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Talk about the development of projects; Talk about past experiences in the past simple tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Discuss customer service; Discuss services using comparative forms | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Describe personal experiences; talk about problems and changes in the present perfect tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Introduction – News International Trade and Economy | |
| 2 | News International Trade and Economy | |
| 3 | Purchasing Management Skill Sets in Foreign Markets | |
| 4 | Freight, Logistics, and Specialized Transportation Issues for Import/Export Managers | |
| 5 | Risk Management in International Business | |
| 6 | Technology in Global Trade | |
| 7 | Foreign Trade Zones, Bonded Warehouses, Free Trade Agreements | |
| 8 | Midterm | |
| 9 | Export Documentation | |
| 10 | Export Procedure | |
| 11 | Payments for Exports | |
| 12 | Import Documentation and Procedure | |
| 13 | Incoterms 2020 | |
| 14 | EXIM Bank |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Cook, T. A., Alston, R., Raia, K. 2004. Mastering import & export management. Amacom Books. Gupta, P. 2017. Export Import Management. New York: McGraw Hill. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Describe what companies do; describe work-related responsibilities in the present simple tense | |||||||||
| 2 | Talk about company structure; talk about projects in the present continuous tense | |||||||||
| 3 | Talk about the development of projects; Talk about past experiences in the past simple tense | |||||||||
| 4 | Discuss customer service; Discuss services using comparative forms | |||||||||
| 5 | Describe personal experiences; talk about problems and changes in the present perfect tense |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 3. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||