| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kültürlerarası Pazarlama | UTC 425 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Uluslararası Pazar Araştırmaları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin uluslararası pazarlamada kültürel farklılıkların sebep olabileceği sorunlar konusunda bilgi sahibi olmasını ve bu konuda alınabilecek önlemler konusunda hazırlıklı olmasını sağlamak dersin temel amacıdır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste pazarlama karması unsurları uluslararası kültür farklılıklar üzerinden ele alınacaktır. Kültürün unsurları ve dinamiklerinin uluslararası pazarlamada başarıyı ya da başarısızlığı belirleyen temel etkenlerden biri olduğu paylaşılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kültürün unsurları ve dinamikleri konusunda fikir sahibi olur. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Ürün stratejilerinin belirlenmesinde kültürün önemini kavrar. | Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
| 3 | Farklı kültürlerde iş yapma şekillerinin hangi kültürel boyutlar nedeniyle birbirinden ayrıldığı konusunda fikir sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Tutundurma ve dağıtım konusunda kültürün rolünü benimser. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Farklı kültürlerdeki müzakere ya da pazarlık yapma konusundaki tutumlar konusunda bilgi sahibi olur ve bunu fiyatlandırmada dikkate alması gerektiğini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
| 6 | Kültürle ilgili firmalar tarafından yapılan pazarlama hataları konusunda gördüğü örneklerden yola çıkarak kültürel farklılıklar konusunda daha hazırlıklı olur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders İçeriği Konusunda Bilgilendirme | |
| 2 | Kültür, Kültürün Unsurları ve Dinamikleri | |
| 3 | Yerel Müşteriler ve Tüketimin Küreselleşmesi | |
| 4 | Kültürlerarası Tüketici Davranışları | |
| 5 | Kültürlerarası Ürün Politikaları -1 | |
| 6 | Kültürlerarası Ürün Politikaları - 2 | |
| 7 | Kültürlerarası Pazarlama İletişimi - Reklam | |
| 8 | Kültürlerarası Pazarlama İletişimi – Kişisel Satış, Ağ oluşturma, Halkla İlişkiler | |
| 9 | Kültürlerarası Pazarlama Müzakereleri - 1 | |
| 10 | Kültürlerarası Pazarlama Müzakereleri -2 | |
| 11 | Uluslararası Pazarlarda Kültürel Hata Örnekleri | |
| 12 | Ülkeler ve Kültürler - 1 | |
| 13 | Ülkeler ve Kültürler - 2 | |
| 14 | Ülkeler ve Kültürler - 3 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Marketing Across Cultures (6th Edition) by Jean-Claude Usunier and Julie Anne Lee, Pearson. https://www.international.gc.ca/cil-cai/country_insights-apercus_pays/countryinsights-apercuspays.aspx?lang=eng |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kültürün unsurları ve dinamikleri konusunda fikir sahibi olur. | |||||||||
| 2 | Ürün stratejilerinin belirlenmesinde kültürün önemini kavrar. | |||||||||
| 3 | Farklı kültürlerde iş yapma şekillerinin hangi kültürel boyutlar nedeniyle birbirinden ayrıldığı konusunda fikir sahibi olur. | |||||||||
| 4 | Tutundurma ve dağıtım konusunda kültürün rolünü benimser. | |||||||||
| 5 | Farklı kültürlerdeki müzakere ya da pazarlık yapma konusundaki tutumlar konusunda bilgi sahibi olur ve bunu fiyatlandırmada dikkate alması gerektiğini öğrenir. | |||||||||
| 6 | Kültürle ilgili firmalar tarafından yapılan pazarlama hataları konusunda gördüğü örneklerden yola çıkarak kültürel farklılıklar konusunda daha hazırlıklı olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||