Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Proje Yönetimi UTC 326 6 1 + 1 2 6
Ön Koşul Dersleri

Araştırma Yöntemleri/Research Methods-Sosyal Politika-Çalışma Ekonomisi-Gelir ve Servet Dağılımı.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Proje tabanlı düşünce sistemini ve bilincini geliştirmek, öncelikli toplumsal sorunları kavramak ve sınıflandırmak, toplumsal sorunlara proje tabanlı yaklaşımlarla çözümler üretebilmek.

Dersin İçeriği

Proje kavram ve kapsamı, proje bilinci ve kültürü, proje döngüsü yönetimi, toplumsal sorunlar karşısında duyarlılık, proje hazırlama çalışmaları, sunum

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Proje kavram, kapsam ve bilinci üzerinde bilgi sahibi olunur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Proje kültürü ve toplumsal sorunlara proje bazlı yaklaşımlar hakkında farkındalık artırılır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Ulusal ve Uluslararası proje dilimleri ve fonları hakkında bilgi sahibi olunur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
4 Ulusal ve Uluslararası proje hazırlama süreci pratik olarak öğretilir ve ders sonunda öğrenciler arasında bir yarışma ile hazırlanan projeler sunulur Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar Projelerde Organizasyon Yapıları Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
2 Proje Seçme ve Değerlendirme Proje Yönetimi Bilgi Alanları/Proje Yönetimi Süreç Grupları Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
3 Proje Başlatma Süreçleri Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
4 Proje Planlama Süreçleri-1 Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
5 Proje Planlama Süreçleri-2 Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
6 Projelerde Uygulama Süreçleri Projelerde İzleme ve Kontrol Süreçleri Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
7 Projelerde Kapatma Süreçleri Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
8 Projelerde Kapatma Süreçleri Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
9 Ulusal Proje Kaynaklarının Tanıtımı TÜBİTAK Ulusal Ajans Üniversite Projeleri Bakanlık Projeleri Resmi Kurum Projeleri Sivil Toplum Kuruluşu Projeleri Diğer Kurum ve Kuruluş Projeleri Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
10 Uluslararası Proje Kaynaklarının Tanıtımı Avrupa Birliği Projeleri Birleşmiş Milletler Projeleri OECD Projeleri Dünya Bankası Projeleri ILO Projeleri Diğer Uluslararası Kurum ve Kuruluş Projeleri Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
11 Çalışma Gruplarının Oluşturulması Proje Konularının Belirlenmesi Ulusal ve Uluslararası Proje Formatlarında Hazırlanması Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
12 Proje Formlarının Doldurulması-Tartışma –Beyin Fırtınası Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
13 Proje Formlarının Doldurulması-Tartışma –Beyin Fırtınası Proje Formlarının Tamamlanması ve Gruplar Arası Tartışmalara Geçilmesi Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
14 Projenin Sınıfta Sunulması Projenin Sınıfta Sunulması ve Oylama Seçilen En İyi Projelerin Uygulanmak Üzere İlgili Kurumlara Gönderilmesi Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Barutçugil, İ. (2016). Proje yönetimi. Kariyer Yayıncılık.

Yavuz, H. B. (2022). Proje yönetiminde sosyal etki (1. baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Proje kavram, kapsam ve bilinci üzerinde bilgi sahibi olunur. 5 4 4 4 4 4 5 5 5
2 Proje kültürü ve toplumsal sorunlara proje bazlı yaklaşımlar hakkında farkındalık artırılır. 4 4 4 4 3 3 4 4 5
3 Ulusal ve Uluslararası proje dilimleri ve fonları hakkında bilgi sahibi olunur. 3 3 4 4 3 3 4 4 4
4 Ulusal ve Uluslararası proje hazırlama süreci pratik olarak öğretilir ve ders sonunda öğrenciler arasında bir yarışma ile hazırlanan projeler sunulur 5 4 4 4 3 3 4 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Final 1 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
dersAKTSKredisi 6