| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası Ticaret Kuramları ve Politikaları | UTC 301 | 5 | 4 + 0 | 4 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Seren ÖZSOY |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Uluslararası ticaretin teorik temellerin anlatılması ve uluslararası ticaret konusunda politika geliştirilmesi konusunda yeterlilik kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Küreselleşme, Uluslararası Ticaret Ve Uluslararası Faktör Hareketliliği, Merkantalizm Ve Mutlak Üstünlük, Karşılaştırmalı Üstünlük, Arz Ve Talep Modelleri, Teklif Eğrileri, Ölçek Ekonomileri, Eksik Rekabet, Taşıma Maliyetleri Ve Uluslararası Ticaret, Gümrük Tarifleri |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası ticareti kuramsal olarak kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Uluslararası ticarette karşılaşılan sorunların çözümü için politika önerileri konusunda yeterlilik kazanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Ticaret politikası araçlarını (gümrük tarifeleri, kotalar, sübvansiyonlar vb.) sınıflandırır ve ekonomik etkilerini değerlendirir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Uluslararası ticaret politikalarının ülkelerin refahı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini yorumlar. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Politika önerileri geliştirerek sürdürülebilir ve dengeli ticaret için stratejik yaklaşımlar üretir. | Problem Çözme, Proje, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dünya Ticaretine Genel Bakış | Krugman, P.R., Obstfeld, M. International Economics |
| 2 | Uluslararası Ticaret Teorileri 1 | Seyidoğlu, H. Uluslararası İktisat |
| 3 | Uluslararası Ticaret Teorileri 2 | Seyidoğlu, H. Uluslararası İktisat |
| 4 | Uluslararası Ticaret Teorileri 3 | Seyidoğlu, H. Uluslararası İktisat |
| 5 | Uluslararası Ticaret Politikasının Araçları | Krugman, P.R., Obstfeld, M. International Economics |
| 6 | Uluslararası Ticaret ve Ekonomi Politikası | Krugman, P.R., Obstfeld, M. International Economics |
| 7 | Gelişmekte Olan Ülkeler Açısından Uluslararası Ticaret Politikası | Krugman, P.R., Obstfeld, M. International Economics |
| 8 | Uluslararası Makroekonomi (Milli Gelir Hesapları) | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Uluslararası Makroekonomi (Para, Faiz Oranları ve Döviz Kurları) | Seyidoğlu, H. Uluslararası İktisat |
| 11 | Uluslararası Makroekonomi Politikası (Uluslarası Para Sistemleri) | Seyidoğlu, H. Uluslararası İktisat |
| 12 | Uluslararası Makroekonomi Politikası (Finansal Küreselleşme) | Seyidoğlu, H. Uluslararası İktisat |
| 13 | Örnek Olay: Türkiye ve Gelişmekte olan Ülkeler | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yukarıda Belirtilen Kitaplar, Kitap Bölümleri Ve Makaleler |
| Ders Kaynakları | Krugman, P.R., Obstfeld, M. International Economics Seyidoğlu, H. Uluslararası İktisat |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası ticareti kuramsal olarak kavrar. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| 2 | Uluslararası ticarette karşılaşılan sorunların çözümü için politika önerileri konusunda yeterlilik kazanır. | 5 | 5 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| 3 | Ticaret politikası araçlarını (gümrük tarifeleri, kotalar, sübvansiyonlar vb.) sınıflandırır ve ekonomik etkilerini değerlendirir. | |||||||||
| 4 | Uluslararası ticaret politikalarının ülkelerin refahı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini yorumlar. | |||||||||
| 5 | Politika önerileri geliştirerek sürdürülebilir ve dengeli ticaret için stratejik yaklaşımlar üretir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 179 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||