| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren Özsoy |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İKY fonksiyonların uygulanabilmesi için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Bu derste insan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme gibi İK fonksiyonları ile ilgili konulara değinilecektir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKYnin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | İKY fonksiyonlarını İKYnin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | İnsan Kaynaklarının Açık Sistem Yaklaşımı İle Ele Alınması - İK strateji ve politikaları | |
| 3 | İş Analizi ve İş Tasarımı | |
| 4 | İnsan Kaynakları Planlaması | |
| 5 | İK Tedarik ve Seçimi | |
| 6 | Eğitim ve Geliştirme | |
| 7 | Performans Değerleme | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kariyer Geliştirme | |
| 10 | İş Değerleme | |
| 11 | Ücret Yönetimi | |
| 12 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği - Endüstri İlişkileri | |
| 13 | İK Bilgi Sistemleri - Uluslararası İKY | |
| 14 | İK´da Güncel Konular |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Uyargil, C. ve diğerleri(2010), İnsan Kaynakları Yönetimi, İ.Ü. İşletme Fakültesi, Beta Yayınları, İstanbul. |
| Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Bayraktaroğlu, Serkan (2010) İnsan Kaynakları Yönetimi, Genişletilmiş 2. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKYnin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | |||||||||
| 2 | İKY fonksiyonlarını İKYnin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | |||||||||
| 3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | |||||||||
| 4 | İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır. | |||||||||
| 5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||