Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşletme Matematiği ISL 111 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEREN ÖZSOY
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. SEREN ÖZSOY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrencilerin orta öğretimden getirdikleri matematik bilgisinin işletmecilikte kullanılabilecek düzeye getirilebilmesi için, temel teorik matematik konularına hakim olmaları, sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, ve sistematik bir düzende problem çözme alışkanlıklarının kazandırılmasıdır. İşletme örnekleri ile teorik konular bir araya getirilerek öğrencinin matematiği işletmecilikte nasıl ve nerelerde kullanacağını anlaması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste işletmelerde gündelik yapılan işlemlerin matematiksel temelleri verilmektedir. Bu bağlamda faiz, temel denklemler ve bunların excel uygulamaları verilmektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
2 Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri,
3 Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri,
4 Çözüm metotlarını geliştirme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
5 Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem,
6 Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Matematik Konuları Giriş
2 Genel Matematik Konuları Giriş (Sayılar, Mutlak Değer, İşlem Önceliği, Oran Orantı, Yüzde Hesaplama)
3 Doğrusal Denklemler (Birinci Derece Denklemler)
4 Doğrusal Denklemler (Birinci Derece Denklem Grafikleri) & Eğim
5 Kuadratik Denklemler (İkinci Derece Denklemler ve Grafikleri)
6 Başabaş noktası analizi
7 Başabaş noktası analizi
8 Ara Sınav
9 Pazar Denge Noktası Analizi
10 Finans Matematiği I
11 Finans Matematiği II
12 Matris I
13 Matris II
14 Temel İstatistik -Veri
Kaynaklar
Ders Notu

Samet Güner, İşletme Matematiği Ders Notları

Ders Kaynakları

Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "Genel Matematik" Nobel Yayınevi
Balaban, Erdal "Temel Matematik ve İşletme Uygulamaları" Türkmen Kitabevi
Kobu, Bülent "İşletme Matematiği" Avcıol Basımevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama
2 Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme 5 5
3 Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama 5 5
4 Çözüm metotlarını geliştirme 5 5
5 Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır 5 5
6 Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 3 3
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
dersAKTSKredisi 5