| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnternet Çağında İçerik Üretimi ve Yayılımı | ITM 214 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dijital mecralarda ihtiyaç duyulan içerikleri hazırlayabilmek ve gerekli ortamları oluşturarak yayınlayabilmek. |
| Dersin İçeriği | Hedef kitleye uygun, dikkat çekici konu başlıkları seçmek. İçeriğe tipografik düzenleme yapmak ve görsel materyallerle desteklemek Blog, beğeni sayfası vb. ortamları oluşturmak ve yönetmek.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal medyada içerik üretebilme becerisine sahip olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Proje tasarlayabilmek | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İçerik türlerini öğrenmek | Rol Oynama, Anlatım, | |
| 4 | Dijital içerik üretiminin anlamı ve kapsamını kavramak | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | İletişim uygulamalarında içerik yönetiminin etkin şekilde yapma becerisine sahip olmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dijital İçeriğin Gelişimi ve Tanımı | |
| 2 | Dijital İçerik Tipleri | |
| 3 | Dijital İçerik Platformları | |
| 4 | İçerik Yönetiminin Kuralları | |
| 5 | İçerik Yönetiminin Kuralları | |
| 6 | İçerik Yönetiminin Kuralları | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Amaca Yönelik Dijital İçerik Üretimi | |
| 9 | Amaca Yönelik Dijital İçerik Üretimi | |
| 10 | Örnek Çalışma | |
| 11 | Örnek Çalışma | |
| 12 | Dijital İçerik Yayınlama Proje Uygulaması | |
| 13 | Dijital İçerik Yayınlama Proje Uygulaması | |
| 14 | Dijital İçerik Yayınlama Proje Uygulaması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları Yazar: Ann Handley &C.C. Chapman Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan; Setiawan, Iwan (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
| 3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
| 5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal medyada içerik üretebilme becerisine sahip olmak | |||||
| 2 | Proje tasarlayabilmek | |||||
| 3 | İçerik türlerini öğrenmek | |||||
| 4 | Dijital içerik üretiminin anlamı ve kapsamını kavramak | |||||
| 5 | İletişim uygulamalarında içerik yönetiminin etkin şekilde yapma becerisine sahip olmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||