| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Veri Analizi ve Görselleştirme | ITM 033 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel Veri Kavramlarını öğrenerek, tableau programı üzerinden karmaşık ve çok yönlü enformasyonu görselleştirmek.
|
| Dersin İçeriği | Temel Veri Kavramları Veri Gazeteciliği Veri Analizi ve Yorumlama Veri Görselleştirme Veri ile Hikâye Anlatma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Büyük veri kaynaklarını bilmek | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Veriyi anlamlı hale getirmek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Eşleştirme Testler, |
| 3 | Veriyi görsel bir hale getirmek | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Dashboard yapabilmek | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Veri nedir? Temel Veri Kavramları | |
| 2 | Veri nedir? Türleri nelerdir? | |
| 3 | Ulusal veri, Uluslararası veri | |
| 4 | Açık Veri, Açık Veri türleri | |
| 5 | Veri Gazeteciliği, Veri Gazeteciliği siteleri | |
| 6 | Veri Görselleştirme | |
| 7 | Veri Analizi ve Yorumlama | |
| 8 | Veri görselleştirme program tanıtımına giriş | |
| 9 | Tableau Public program tanıtımı | |
| 10 | Tableau Public program tanıtımı | |
| 11 | Tableau Public programı ile veri görselleştirme | |
| 12 | Tableau Public programı ile veri görselleştirme | |
| 13 | Tableau Public programı ile örnek uygulama | |
| 14 | Tableau Public programı ile örnek uygulama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 21. Yüzyıl için 21 Ders Yazar: Yuval Noah Harari Büyük Veri İş Başında Yazar: Bernard Marr Dijital Nesneler Dijital Özneler Editörler: David Chandler &Christian Fuchs Ağ Kültürü Enformasyon Çağında Siyaset Yazar: Tiziana Terranona |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
| 3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
| 5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Büyük veri kaynaklarını bilmek | |||||
| 2 | Veriyi anlamlı hale getirmek | |||||
| 3 | Veriyi görsel bir hale getirmek | |||||
| 4 | Dashboard yapabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||