| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yaratıcı ve Eleştirel Düşünce | ITM 109 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yok |
||||||||||||||||||||||||||
| Önerilen Seçmeli Dersler | |||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI, | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Yardımcıları | |||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Kategorisi | Diğer | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Amacı | Dersin amacı iletişim alanında çalışacak öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. Tasarım, içerik geliştirme, sosyal medya uygulamaları planlama |
||||||||||||||||||||||||||
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yaratıcı ve eleştirel düşünce kavramları tanımlar | Anlatım, Problem Çözme, | |
| 2 | Yaratıcı düşünmenin günümüzdeki önemini kavrar | ||
| 3 | Yaratıcı düşüncenin özelliklerini ve yaratıcı düşünme süreçlerini açıklar | ||
| 4 | yaratıcı düşünme ile zeka arasındaki ilişkileri açıklar | ||
| 5 | Yaratıcı yazma konusunda bilgi sahibi olur | ||
| 6 | Zihin haritarının yaratıcı düşünce açısından önemini kavrar |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
| 2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | X | |||||
| 4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | X | |||||
| 5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yaratıcı ve eleştirel düşünce kavramları tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Yaratıcı düşünmenin günümüzdeki önemini kavrar | |||||
| 3 | Yaratıcı düşüncenin özelliklerini ve yaratıcı düşünme süreçlerini açıklar | |||||
| 4 | yaratıcı düşünme ile zeka arasındaki ilişkileri açıklar | |||||
| 5 | Yaratıcı yazma konusunda bilgi sahibi olur | |||||
| 6 | Zihin haritarının yaratıcı düşünce açısından önemini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||