| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Küresel ve Kültürler Arası İletişim | ITM 022 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ECE ERGÜL |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ECE ERGÜL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere kültürlerarası iletişim teorileri hakkında bilgi vermek, onlara gündelik hayatlarında da dikkate alacakları bir kültürlerarasılık perspektifi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Derste E.T.Hall’in kültür nedir sorusuna verdiği Kültür iletişimdir, iletişim de kültürdür? mottosundan yola çıkılacaktır. Kültürlerarası iletişim literatürü hem tarihsel hem de kuramsal olarak eleştirel bir okumaya tabi tutulacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin sonunda öğrenciler kültürlerarası İletişim çalışma alanının teorik altyapısına hâkim olacak, temel kaynaklarla ve örnek alan çalışmalarıyla tanışmış olacaklardır. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 2 | Kültürlerarasılığın sadece ulus-devlet nosyonları kapsamında düşünülmemesi gerektiğini öğrenecek, fark ve kültür kavramları konusunda derin teorik bilgi edineceklerdir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Bir kültürlerarasılık deneyimi olarak yeni medya ve kültürlerarasılık, toplumsal cinsiyet ve kültürlerarasılık, kuşak ve kültürlerarasılık gibi örnekleri tartışabilir hale gelecektir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Kültürlerarasılığın gündelik hayatla iç içe olduğunu gözlemleyebilecek, kendi gündeliğindeki kültürlerarası karşılaşmaların çeşitli örneklerini ve veçhelerini tanıyabilecektir | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kültür kavram İletişim ve kültür arasındaki ilişki | |
| 2 | Kültürlerarası iletişim kuramları | |
| 3 | Kürselleşme ve kültürlerarası iletişim | |
| 4 | kültürel çeşitlilik ve çok kültürlü toplum | |
| 5 | kültürlerarası iletişim yeterliği | |
| 6 | Kültürlerarası iletişimde Sözlü İletişim Biçimlerinde Farklılaşma | |
| 7 | Kültürlerarası iletişimde Sözsüz İletişim Biçimlerinde Farklılaşma | |
| 8 | Kültürlerarası İletişimin Kullanım alanları | |
| 9 | Enformasyon toplumu | |
| 10 | Gö ve Göç Kuramları | |
| 11 | Türkiye iç ve dış göçün analizi | |
| 12 | Medya ve Küreselleşme | |
| 13 | Çatışma ve Kültürlerarası İletişim | |
| 14 | Kürsel kültür ve halkla ilişkiler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
| 3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
| 5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin sonunda öğrenciler kültürlerarası İletişim çalışma alanının teorik altyapısına hâkim olacak, temel kaynaklarla ve örnek alan çalışmalarıyla tanışmış olacaklardır. | |||||
| 2 | Kültürlerarasılığın sadece ulus-devlet nosyonları kapsamında düşünülmemesi gerektiğini öğrenecek, fark ve kültür kavramları konusunda derin teorik bilgi edineceklerdir. | |||||
| 3 | Bir kültürlerarasılık deneyimi olarak yeni medya ve kültürlerarasılık, toplumsal cinsiyet ve kültürlerarasılık, kuşak ve kültürlerarasılık gibi örnekleri tartışabilir hale gelecektir. | |||||
| 4 | Kültürlerarasılığın gündelik hayatla iç içe olduğunu gözlemleyebilecek, kendi gündeliğindeki kültürlerarası karşılaşmaların çeşitli örneklerini ve veçhelerini tanıyabilecektir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||