| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Teknoloji ve Toplum | ITM 013 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ECE ERGÜL |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ECE ERGÜL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders bilgi tıolumu, teknoloji tarihi ve teknolojinin toplumsal etkileri üzerine bilgi vermey amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bilgi toplumu evreleri, teknoloji tarihi, siber kültür, teknolojinin olumlu olumsuz etkileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi toplumunu ve gelişimini açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | teknolojinin olumlu ve olumsuz etkilerini tartışabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Teknolojinin ekonomik ve sosyal yansımalarını tartışabilmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon –Teknoloji Nedir? İnsan, Toplum ve Teknoloji İlişkisi | |
| 2 | Tarım Öncesi, Tarım, Sanayi ve Bilgi Toplumu Karşılaştırması | |
| 3 | Bilgi Kavramı ve Aşamaları | |
| 4 | İnsan, Toplum ve Teknoloji İlişkisi | |
| 5 | İnternet ve Siber Kültür | |
| 6 | Veri ve Algoritmalar Çağı | |
| 7 | öğrenci raporlarının değerlendirilmesi | |
| 8 | Teknoloji Sosyolojisi | |
| 9 | Bilgi Toplumunun Sorunları ve Tartışmaları | |
| 10 | Bilgi Toplumunda Değişen Kavramlar ile Yeni Toplumsal Sözleşme İhtiyacı | |
| 11 | öğrenci sunumları | |
| 12 | öğrenci sunumları | |
| 13 | öğrenci sunumları | |
| 14 | öğrenci sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bilim, Teknoloji ve Toplum - Sosyolojik Bir Yaklas¸ım, Jennifer Croissant Bilim ve Teknoloji Tarihi, Mehmet Dogˆan Teknoloji ve Toplum & Yıkıcı Bir Direnis¸ ve Yeniden
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
| 3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
| 5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi toplumunu ve gelişimini açıklayabilmek | |||||
| 2 | teknolojinin olumlu ve olumsuz etkilerini tartışabilmek | |||||
| 3 | Teknolojinin ekonomik ve sosyal yansımalarını tartışabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 60 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Ödev | 5 | 5 | 25 |
| Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||