| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Multimedya Projesi | ITM 401 | 7 | 2 + 2 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | ||
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | |
| Dersin Türü | Zorunlu | |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL, Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI, Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN, Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, Doç.Dr. KADRİYE KOBAK, | |
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Diğer | |
| Dersin Amacı | Belli bir zamanda dijital medyada tasarım problemi çözme becerilerini geliştirebilecektir. Bir Multimedia Tasarımcının temel ihtiyaçlarını ve ihtiyaçları eğitimlerinde ve üniversiteden sonra nasıl kullanacaklarını analiz edebilecektir. |
|
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Proje hazırlama tekniklerine giriş | |
| 2 | Proje bütçesinin oluşturulması | |
| 3 | İletişim alanındaki projeler ve özellikleri | |
| 4 | Proje konusunun seçilmesi | |
| 5 | AB, Tubitak projelerinin incelenmesi | |
| 6 | Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi | |
| 7 | Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi | |
| 10 | Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi | |
| 11 | Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi | |
| 12 | Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi | |
| 13 | Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yaratıcı düşünce ve fikirleri uygulamaya nasıl aktarılacağı üstünde karar verebilecektir. |
| Ders Kaynakları | Cengizhan, S. 2007. “Proje Temelli Ve Bilgisayar Destekli Öğretim Tasarımlarının; Bağımlı, Bağımsız Ve İşbirlikli Öğrenme Stillerine Sahip Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Öğrenme Kalıcılığına Etkisi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 377- 401. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
| 3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
| 5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 70 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|