Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Çoklu Temsiller MAT 612 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ERCAN MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilere farklı temsilleri kullanarak karşılaştıkları problemlere çok yönlü bakma, bu sayede değişik düşünce yollarını tecrübe etme imkanı sunmak, çoklu temsilleri kullanarak öğretim uygulamaları tasarlama becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği

Temsil Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Temsil Etme Süreci ve Çoklu Temsiller, Çoklu Temsillerin Sınıflandırılması, Çoklu Temsillerin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Yansımaları, Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Açısından Çoklu Temsiller, Çoklu Temsil Destekli Öğrenme Öğretme Ortamı Uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temsil kavramının ve çeşitlerinin tarihsel gelişimini bilir.
2 Temsil oluşturma sürecini tanır.
3 Çoklu temsillerin öğrenme-öğretme süreçlerine ilişkin derinlemesine bilgi sahibidir.
4 Alanda çoklu temsillerin kullanımını derinlemesine bilir.
5 Çoklu temsillerin kullanıldığı öğretim uygulamaları tasarlar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temsil Kavramı ve Tarihsel Gelişimi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
2 Temsil Etme Süreci ve Çoklu Temsiller Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
3 Temsil Etme Süreci ve Çoklu Temsiller Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
4 Çoklu Temsillerin Sınıflandırılması Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
5 Çoklu Temsillerin Sınıflandırılması Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
6 Çoklu Temsillerin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Yansımaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
7 Çoklu Temsillerin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Yansımaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
8 Çoklu Temsillerin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Yansımaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
9 Çoklu Temsillerin Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Yansımaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
10 Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Açısından Çoklu Temsiller Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
11 Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Açısından Çoklu Temsiller Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
12 Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Açısından Çoklu Temsiller Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
13 Çoklu Temsil Destekli Öğrenme Öğretme Ortamı Uygulamaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
14 Çoklu Temsil Destekli Öğrenme Öğretme Ortamı Uygulamaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (Ed.). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi. 519-537

2) Duval, R. (1999) Representation, Vision and Visualization: Cognitive Functions in Mathematical Thinking. Basic Issues for Learning. Proceedings of the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Cu-ernavaca, Morelos, México.

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. X
7 Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal ve ya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Temsil kavramının ve çeşitlerinin tarihsel gelişimini bilir. 5
2 Temsil oluşturma sürecini tanır.
3 Çoklu temsillerin öğrenme-öğretme süreçlerine ilişkin derinlemesine bilgi sahibidir.
4 Alanda çoklu temsillerin kullanımını derinlemesine bilir.
5 Çoklu temsillerin kullanıldığı öğretim uygulamaları tasarlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
Toplam 40
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 5 5
Final 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
dersAKTSKredisi 6