Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalkulus Öğretimi MAT 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Analizde yer alan temel kavramların bilişsel köklerine dayalı olarak temel özelliklerinin incelenmesi ve bu kavramların öğretimi üzerine çeşitli yaklaşımların incelenmesidir

Dersin İçeriği

Analiz kavramının ortaya çıkışı, Çeşitli kültürlerde analiz öğretimi,  Analiz kavramları, kavramlara ilişkin güçlükler ve kavramların öğretimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalkülüs kavramlarını ve bu kavramların öğretim sürecini bilir.
2 Kalkülüs öğretimi üzerine yapılmış bir araştırmayı eleştirel olarak analiz eder.
3 Kalkülüs öğretimi üzerine yapılmış bir araştırmayı sonuçlandırabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalkulusun ve Analizin ortaya çıkışı
2 Geleneksel yaklaşım ve Analiz Reformu
3 Çeşitli kültürlerde analiz öğretimi
4 Analiz öğretiminde modelleme, problem çözme, problem kurma ve teknoloji kullanımı
5 Fonksiyon kavramı ve kavrama ilişkin güçlükler ve fonksiyon kavramının öğretimi
6 Seriler kavramı, seriler kavramına ilişkin güçlükler ve serilerin öğretimi
7 Limit kavramı, limit kavramına ilişkin güçlükler ve limit kavramının öğretimi
8 Türev kavramı, türev kavramına ilişkin güçlükler ve türev kavramının öğretimi
9 İntegral kavramı, integral kavramına ilişkin güçlükler ve integral kavramının öğretimi
10 Kalkulus öğretimine yönelik yapılan çalışmaların eleştirel açıdan incelenmesi
11 Kalkulus öğretimine yönelik yapılan çalışmaların eleştirel açıdan incelenmesi
12 Kalkulus öğretimine yönelik bir çalışma sürecinin tasarlanması
13 Kalkulus öğretimine yönelik bir çalışma sürecinin uygulanması
14 Kalkulus öğretimine yönelik bir çalışma sürecinin sonuçlandırılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

·         Kabael, T. U. (2017). Genel matematiksel kavramlar öğrenme süreçleri ve öğretim yaklaşımları. Pegem Akademi.

·         Bressoud, D. (2015). The calculus student. In D. Bressoud, V. Mesa, & C. Rasmussen (Eds.), Insights and recommendations from the MAA National Study of College Calculus. Washington, DC: Mathematical Association of America.

·         Tall, D. (2013). A sensible approach to the calculus. F. Pluvinage & A. Cuevas (Eds.), Handbook on calculus and its teaching. Mexico: Pearson

·         Akkoç, H. (2006). Bilgisayar destekli matematik öğretimi: Grafik analiz yaklaşımı. İstanbul: Toroslu Kitaplığı.

·         Ferrini-Mundi, J., & Graham, K. (1994). Research in calculus learning: understanding of limits, derivatives and integrals’. In J. J. Kaput ve E. Dubinsky (eds.), Research Issues in Undergraduate Mathematics Learning, MAA Notes 33, (pp.31-45). Washington DC.

·         Tall, D. (1992). The transition to advanced mathematical thinking: Functions, limits, infinity, and proof. In D. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 495?511). New York: Macmillan.

Cornu, B. (1991). Limits. In D. Tall (Ed.), Advanced mathematical thinking (pp. 153-166). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. X
7 Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal ve ya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Kalkülüs kavramlarını ve bu kavramların öğretim sürecini bilir. 5 5 5 5 5 5
2 Kalkülüs öğretimi üzerine yapılmış bir araştırmayı eleştirel olarak analiz eder. 5 5 5 5 5 5
3 Kalkülüs öğretimi üzerine yapılmış bir araştırmayı sonuçlandırabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 60
Toplam 100
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Performans Görevi (Uygulama) 1 12 12
Ara Sınav 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
dersAKTSKredisi 6