| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Eğitiminde Teoriler | MAT 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Matematik eğitimi alanında yer alan teorileri tanımak, araştırmaları eleştirel bir bakış açısı ile incelemek ve belli bir araştırma konusuna uygun teorileri belirlemek. |
| Dersin İçeriği | Matematik eğitiminde teori, teorik çerçeve ve kavramsal çerçeve, matematiksel anlama alanında teoriler, geometrik düşünme alanında teoriler, öğrenme ve öğretim alanında teoriler, sosyokültürel alanda teoriler, ilgili araştırmaların incelenmesi. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Recognizes the theories in the field of mathematics education | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Examines mathematics education research from a critical perspective | Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Identifies theories appropriate to a particular research topic in the field of mathematics education. | Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Matematik Eğitiminde Teori, Teorik Çerçeve ve Kavramsal Çerçeve | |
| 2 | Matematiksel anlama alanında teoriler | |
| 3 | Matematiksel Anlama alanında teoriler | |
| 4 | Matematiksel anlama alanında teoriler ve ilgili araştırmalar | |
| 5 | Geometrik düşünme alanında teoriler | |
| 6 | Geometrik düşünme alanında teoriler | |
| 7 | Geometrik düşünme alanında teoriler ve ilgili araştırmalar | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Öğrenme ve öğretim alanında teoriler | |
| 10 | Öğrenme ve öğretim alanında teoriler | |
| 11 | Öğrenme ve öğretim alanında teoriler ve ilgili araştırmalar | |
| 12 | Sosyokültürel alanda teoriler | |
| 13 | Sosyokültürel alanda teoriler | |
| 14 | Sosyokültürel alanda teoriler ve ilgili araştırmalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi. Sriraman, B. & English, L. (2010). Theories of Mathematics Education: Seeking New Frontiers. Berlin, Heidelberg: Springer. doi:10.1007/978-3-642-00742-2. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. | X | |||||
| 7 | Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal ve ya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Recognizes the theories in the field of mathematics education | 5 | ||||||
| 2 | Examines mathematics education research from a critical perspective | 0 | 3 | 0 | 0 | 4 | 2 | |
| 3 | Identifies theories appropriate to a particular research topic in the field of mathematics education. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 100 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||