| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Pedagojik Alan Bilgisi | MAT 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ERCAN MASAL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerinin bilgiyi nasıl yapılandırdıklarını, becerileri nasıl geliştirdiklerini, öğrenmeye yönelik doğru zihin alışkanlıklarının ve pozitif eğilimlerinin nasıl geliştiğini anlamaya yönelik iyi düzeyde pedagojik alan bilgisine sahip bireyler yetiştirmek |
| Dersin İçeriği | Pedagojik Alan Bilgisi ve Tarihsel Gelişim Süreci, Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri, Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri ve İlgili Çalışma Örnekleri, Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri, Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Modeller ve İlgili Çalışma Örnekleri, Matematik Pedagojik Alan Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yaklaşımı, Bileşenleri, Sınırlılıkları, Matematik Eğitiminde PAB Yaklaşımına Yönelik Ders Planı Hazırlama, Ders Planının Sınıf İçi Uygulamaları, Raporlaştırma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Pedagojik alan bilgisinin gelişimini ve pedagojik alan bilgisi modellerini ifade eder. | ||
| 2 | Matematik öğrenme ve öğretmeye yönelik pedagojik alan modellerini örnekler ile açıklar. | ||
| 3 | Matematik eğitimi pedagojik alan bilgisini değerlendirmeyi bilir. | ||
| 4 | Teknoloji destekli pedagojik alan bilgisini tanır, sınırlılıklarını ifade eder. | ||
| 5 | Matematik eğitiminde PAB yaklaşımına yönelik ders planı hazırlar |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Pedagojik Alan Bilgisi ve Tarihsel Gelişim Süreci | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 2 | Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 3 | Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 4 | Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri ve İlgili Çalışma Örnekleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 5 | Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 6 | Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 7 | Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Modeller ve İlgili Çalışma Örnekleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 8 | Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Modeller ve İlgili Çalışma Örnekleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 9 | Matematik Pedagojik Alan Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 10 | Matematik Pedagojik Alan Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 11 | Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yaklaşımı, Bileşenleri, Sınırlılıkları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 12 | Matematik Eğitiminde PAB Yaklaşımına Yönelik Ders Planı Hazırlama | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 13 | Ders Planının Sınıf İçi Uygulamaları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 14 | Raporlaştırma | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1) Ball, D. L. (1990). Prospective elementary and secondary teachers’ understanding of division. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 132-144. 2) Shulman, L.S. (1986). Those Who Understand; Knowledge Growth İn Teaching, Educational Researcher, 15(2), 4-14. 3) Shulman, L.S. (1987). Knowledge and Teaching: Foundations Of The New Reform, Harvard Educational Review. 57 (1), 1-22.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. | X | |||||
| 7 | Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal ve ya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Pedagojik alan bilgisinin gelişimini ve pedagojik alan bilgisi modellerini ifade eder. | |||||||
| 2 | Matematik öğrenme ve öğretmeye yönelik pedagojik alan modellerini örnekler ile açıklar. | |||||||
| 3 | Matematik eğitimi pedagojik alan bilgisini değerlendirmeyi bilir. | |||||||
| 4 | Teknoloji destekli pedagojik alan bilgisini tanır, sınırlılıklarını ifade eder. | |||||||
| 5 | Matematik eğitiminde PAB yaklaşımına yönelik ders planı hazırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||