| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Küreselleşme Tartışmaları | SOS 403 | 7 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDIN AKTAY |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HACI MUSA TAŞDELEN, Doç.Dr. AYDIN AKTAY, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Osman Aydoğan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, küreselleşme olgusunun boyutları hakkında bilgi vermek, işleyiş ve etkileşim sürecinin bir çözümlemesini yapmaktır. Ayrıca dünyada ve ülkemizdeki etkilerini ortaya koymaktır. |
| Dersin İçeriği | Küreselleşmenin Tarihi, Tarifler ve Yaklaşımlar, Küresel Sermaye, Küresel Akıntılar ve Yapılar, Küreselleşmede Temel Yönelimler, Küreselleşmenin Kültürel Dinamikleri, Küreselleşme ve Alternatif Modernlikler, Uydu Küreselleşme, Küreselleştirici Güç, Küreselleşme ve Türkiye |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutlarını öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Küresel süreçler hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Küresel kültür ile yerel kültürler arasındaki ilişki biçimlerini kavrar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Küreselleşmede etkili olan dinamiklerin sosyolojik çözümlemesini yapar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Küreselleşme ve alternatif modernlikler arasındaki ilişkiyle ilgili görüşler | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | Küreselleşmeyle ilgili terminolojiyi kullanabilecek bilgi düzeyine erişir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Küreselleşmenin Tarihi Arka Planı | |
| 2 | Dünya Ticaret Yolları : İpek Yolu ve Baharat Yolu | |
| 3 | Küresel Kültürün Boyutları | |
| 4 | Küreselleşme : Akıntılar ve Yapılar | |
| 5 | Küreselleşmede Temel Yönelimler: Sömürgecilik, Emperyalizm ve Amerikanlaştırma | |
| 6 | Küreselleşmenin Kültürel Dinamikleri | |
| 7 | Küreselleşme ve Alternatif Modernlik Örneği I : Çin | |
| 8 | Alternatif Modernlik Örneği II : Hindistan | |
| 9 | Alternatif Modernlik Örneği III : Almanya | |
| 10 | Alternatif Modernlik Örneği IV : Macaristan | |
| 11 | Alternatif Modernlik Örneği V : Şili | |
| 12 | Uydu Küreselleşme : Güney Kore Örneği | |
| 13 | Küreselleştirici Güç : Amerikan Dünyası | |
| 14 | Küreselleşme ve Türkiye |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Falk,F. Yırtıcı Küreselleşme, (Çev. Ali Çaksu) Küre Yayınları, İstanbul, 2001 |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | 3.BÖLÜM AYDIN AKTAY (1) Kalkınma.pdf | 0 MB | |
| 0 | Aydın Aktay Oksidentalizm.pdf | 0 MB | |
| 0 | yeni türkiye'de yeni kuşaklar yayınevi nüshası.doc | 0 MB | |
| 0 | Uluslararası Sistem.docx | 0 MB | |
| 0 | The White Tiger hint küreselleşmesi.docx | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
| 3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
| 4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
| 6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
| 7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
| 8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | |||||
| 9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
| 12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutlarını öğrenir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
| 2 | Küresel süreçler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
| 3 | Küresel kültür ile yerel kültürler arasındaki ilişki biçimlerini kavrar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
| 4 | Küreselleşmede etkili olan dinamiklerin sosyolojik çözümlemesini yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
| 5 | Küreselleşme ve alternatif modernlikler arasındaki ilişkiyle ilgili görüşler | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
| 6 | Küreselleşmeyle ilgili terminolojiyi kullanabilecek bilgi düzeyine erişir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
| 1. Final | 55 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||