| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Staj | SOS 405 | 7 | 0 + 1 | 1 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | temel dersleri almış olma |
| Önerilen Seçmeli Dersler | alan çalışmaları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDIN AKTAY |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. AYDIN AKTAY, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyoloji alanın kullanıldığı kurumlarında uygulama yapmayı amaçlar |
| Dersin İçeriği | Kurumlar ve sosyoloji alanlarında kurum ve fakülte danışmanlarının nezaretinde blok uygulama, staj |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyoloji alanlarını tanımlar | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Teorik bilgiyi çalışma ortamlarında uygular | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
| 3 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapar | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 4 | Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygula | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
| 5 | Çalışma süresince gerekli doküman, kayıt, belge, raporları hazırlar ve uygular | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 6 | Riskleri ortadan kaldırmak için koruyucu-önleyici; geliştirici-değiştirici ve tedavi edici-rehabilite edici çalışmaları analiz eder | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
| 7 | Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilir | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 8 | Risk gruplarına danışmanlık yapar | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, | |
| 9 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini kullanır | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gözlem, | |
| 10 | Öğrendiği teorik bilgileri meslek elemanı olarak uygular | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal hizmet mesleği ve mesleki bilgiler | |
| 2 | Sosyal hizmet mesleğiyle ilgili teorik bilgiler | |
| 3 | Teorik bilginin uygulama alanına konulması | |
| 4 | Vaka örnekleri | |
| 5 | vaka örneklerine sosyal inceleme raporu düzenleme | |
| 6 | sosyal inceleme rapor çeşitleri ve düzenleme teknikleri | |
| 7 | Problem alanı inceleme ve Değerlendirme Raporu | |
| 8 | Haftalık uygulama raporu | |
| 9 | ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRME | |
| 10 | Müdahale planı raporu | |
| 11 | Müdahale planı ana hatları (bilgi, ortak beceriler, diğer) | |
| 12 | Rapor hazırlama teknikleri | |
| 13 | Kayıt tutma ve önemi | |
| 14 | Uygulama süreç raporu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Staj alanına uygun çalışma |
| Ders Kaynakları | Sosyoloji uygulamalı çalışmalar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
| 2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
| 3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
| 4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
| 6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
| 7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
| 8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
| 9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
| 12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyoloji alanlarını tanımlar | ||||||||||||
| 2 | Teorik bilgiyi çalışma ortamlarında uygular | ||||||||||||
| 3 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapar | ||||||||||||
| 4 | Kamu hukuk mevzuatına, mesleki yönetmelik ve mevzuata hakim, gerektiğinde mevzuatı yorumlar ve uygula | ||||||||||||
| 5 | Çalışma süresince gerekli doküman, kayıt, belge, raporları hazırlar ve uygular | ||||||||||||
| 6 | Riskleri ortadan kaldırmak için koruyucu-önleyici; geliştirici-değiştirici ve tedavi edici-rehabilite edici çalışmaları analiz eder | ||||||||||||
| 7 | Aile, kadın, çocuk, genç, özürlü, yaşlı ve ailelerine danışmanlık yapabilir | ||||||||||||
| 8 | Risk gruplarına danışmanlık yapar | ||||||||||||
| 9 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini kullanır | ||||||||||||
| 10 | Öğrendiği teorik bilgileri meslek elemanı olarak uygular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||