Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi PDR 315 5 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ,
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı Gelişim Psikolojisyle ilgili temel kavramları tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Gelişim psikolojisinin tarihi ve kavramları, zeka, duygular, beden gelişimi,psikolojik ve fizyolojik değişmeler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelişim psikolojisi ile ilgili temel kavramları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişim dönemleri ve görevlerini bilir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Bedensel ve bilişsel ve ahlaki gelişimi bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Dil gelişimi ve dil kuramlarını bilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Kişilik gelişim ve kuramları hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
6 Ergenlik ve genç yetişkinlik hakkında bilgi sahibi olur Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
7 Orta yetişkinlik ve yaşlılık hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
8 Bağlanma kuramının etkilerini bilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi
2 Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişki
3 Gelişimin karakteristikleri, Gelişim ve Yetişkinlik
4 Beden Gelişimi
5 Duygusal Gelişim
6 Zihinsel Gelişim
7 Psiko-motor Gelişim
8 Cinsel Gelişim
9 ARASINAV
10 Ahlakî ve sosyal Gelişim
11 Gelişimin evreleri ve karakteristikleri
12 Çoçukluk döneminde gelişim
13 Ergenlik dönemi ve karakteristikleri
14 Yetişkinlik döneminde gelişim ve karakteristikleri
Kaynaklar
Ders Notu

Onur, Bekir, Gelişim Psikolojisi, V yayınları, Ankara, 1991

Ders Kaynakları

Yörükoğlu,Atalay, Gençlik Çağı,Özgür Yayınları, İstanbul, 2000
Bacanlı, Hasan, Psikolojik Kavram Analizleri, Nobel Yayınları, Ankara, 2002
Çüçeloğlu, Doğan, İnsanve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. X
2 Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar.
3 Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar.
4 Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
5 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir.
6 Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
7 Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir.
8 Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
9 Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10 Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
11 Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. X
12 Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Gelişim psikolojisi ile ilgili temel kavramları bilir 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
2 Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişim dönemleri ve görevlerini bilir 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
3 Bedensel ve bilişsel ve ahlaki gelişimi bilir 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
4 Dil gelişimi ve dil kuramlarını bilir 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
5 Kişilik gelişim ve kuramları hakkında bilgi sahibidir. 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
6 Ergenlik ve genç yetişkinlik hakkında bilgi sahibi olur 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
7 Orta yetişkinlik ve yaşlılık hakkında bilgi sahibi olur 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
8 Bağlanma kuramının etkilerini bilir 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
dersAKTSKredisi 4