| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gelişim Psikolojisi | PDR 315 | 5 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı Gelişim Psikolojisyle ilgili temel kavramları tanıtmaktır. |
| Dersin İçeriği | Gelişim psikolojisinin tarihi ve kavramları, zeka, duygular, beden gelişimi,psikolojik ve fizyolojik değişmeler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gelişim psikolojisi ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişim dönemleri ve görevlerini bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Bedensel ve bilişsel ve ahlaki gelişimi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Dil gelişimi ve dil kuramlarını bilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Kişilik gelişim ve kuramları hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 6 | Ergenlik ve genç yetişkinlik hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Orta yetişkinlik ve yaşlılık hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 8 | Bağlanma kuramının etkilerini bilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi | |
| 2 | Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişki | |
| 3 | Gelişimin karakteristikleri, Gelişim ve Yetişkinlik | |
| 4 | Beden Gelişimi | |
| 5 | Duygusal Gelişim | |
| 6 | Zihinsel Gelişim | |
| 7 | Psiko-motor Gelişim | |
| 8 | Cinsel Gelişim | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Ahlakî ve sosyal Gelişim | |
| 11 | Gelişimin evreleri ve karakteristikleri | |
| 12 | Çoçukluk döneminde gelişim | |
| 13 | Ergenlik dönemi ve karakteristikleri | |
| 14 | Yetişkinlik döneminde gelişim ve karakteristikleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Onur, Bekir, Gelişim Psikolojisi, V yayınları, Ankara, 1991 |
| Ders Kaynakları | Yörükoğlu,Atalay, Gençlik Çağı,Özgür Yayınları, İstanbul, 2000 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
| 3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
| 4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
| 6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
| 7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
| 8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
| 9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
| 12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gelişim psikolojisi ile ilgili temel kavramları bilir | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| 2 | Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişim dönemleri ve görevlerini bilir | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| 3 | Bedensel ve bilişsel ve ahlaki gelişimi bilir | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| 4 | Dil gelişimi ve dil kuramlarını bilir | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| 5 | Kişilik gelişim ve kuramları hakkında bilgi sahibidir. | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| 6 | Ergenlik ve genç yetişkinlik hakkında bilgi sahibi olur | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| 7 | Orta yetişkinlik ve yaşlılık hakkında bilgi sahibi olur | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| 8 | Bağlanma kuramının etkilerini bilir | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||