Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hareketler ve Sivil Toplum | SOS 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkler ve Osmanlılarda toplumsal tabakalaşma ve sınıf yapısını öğretir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Batı ve Türk toplumunda yeni ideolojik yönelimler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Sosyal hareketlerin analizi hakkında aydınlatıcı fikirler verir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sosyal hareketlerin doğuşu hakkında bilgi edindirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kolektif davranış ve sosyal hareketlerin sosyolojisi | |
2 | 19.yy da Osmanlı Toplumunda işçi sınıfının doğuşu | |
3 | 20.yy da ihtilalci işçi hareketleri | |
4 | Doğu Avrupa ülkelerinde sosyal yapı değişmeleri | |
5 | Türk Tarihi açısından Feodalizm ve Asya Tipi Üretim Tarzı üretim üzerinde tartışmalar | |
6 | Eski Türkler ve Osmanlılarda Sosyal tabakalaşma ve sınıf yapısı | |
7 | Sosyal hareketler ve Yeni Sol-Yeni Sağın sosyolojisi | |
8 | Sovyet Rusyada Marksizmin iç savaşı | |
9 | ARASINAV | |
10 | Balkanlarda Sosyal Hareketler ve milliyetçilik | |
11 | Sosyal Hareketler olarak Celali Ayaklanmaları | |
12 | Sosyal Hareketler ve kitle kültürü | |
13 | Mitosdan Ütopyaya | |
14 | Ütopyadan reel sosyalizme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof. Dr. Orhan Türkdoğan Sosyal Hareketlerin Sosyolojisi, Birleşik Yayıncılık İstanbul 1997 Ahmet Uysal, Toplumsal Hareketler Sosyolojisi, Tezkire Yayınları, 2016. |
Ders Kaynakları | Raymond Aron Sosyolojik Düşüncenin Evreleri Bilgi Yayınevi, Ankara 1994 Raymond Aron Sanayi Toplumu Boğaziçi Yayınları, İstanbul 1974 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkler ve Osmanlılarda toplumsal tabakalaşma ve sınıf yapısını öğretir | ||||||||||||
2 | Batı ve Türk toplumunda yeni ideolojik yönelimler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar | ||||||||||||
3 | Sosyal hareketlerin analizi hakkında aydınlatıcı fikirler verir | ||||||||||||
4 | Sosyal hareketlerin doğuşu hakkında bilgi edindirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |